Przesyłki online

Kurierska końcówka

Przesyłki online

DHL EXPRESS na świecie:

Sieć transportowa w ponad 225 krajach I terytoriach zależnych,

300 000 pracowników,

350 samolotów,

76 200 pojazdów,

2 mld przesyłek rocznie,

120 000 obsługiwanych kierunków docelowych każdego dnia.

Kurierzy realizują odbiory zleceń na podstawie informacji otrzymywanych z systemu bezpośrednio na urządzenia przenośne typu handheld firmy Motorola. Za ich pośrednictwem na bieżąco wprowadzają także informacje do systemu na temat ich statusu. DHL wybrał urządzenia HC 700. Wyposażone są one w system operacyjny WINCE, pamięć 64/128 MB SDRAM i 64/128 MB Flash oraz procesor Intel (PXA270) 416 MHz. Przesyłanie danych z systemu DHL Express do skanerów oraz z powrotem do systemu możliwe jest za pomocą technologii GSM/GPRS, ale także sieci bezprzewodowej LAN (802.11b), Bluetooth a także łączy USB.

Na komputerach kurierów działa aplikacja do obsługi przesyłek krajowych "Kurier". Jest to autorska aplikacja Działu Rozwoju Oprogramowania DHL Express. Oprogramowanie umożliwia kurierom skanowanie paczek na listę kurierską, eksport danych do systemu DHL za pomocą sieci bezprzewodowej WLAN, przyjmowanie (i obsługę) zleceń od dyspozytorów za pomocą GPRS, realizację doręczeń i przesyłanie informacji o statusach doręczeń online (GPRS) do systemu DHL oraz rozliczenie finansowe pracy kuriera.

Automatyzacja procesu alokacji zleceń na konkretne trasy kurierskie za pomocą technologii GPRS bezpośrednio na urządzenia poszczególnych kurierów umożliwia sprawną i szybką komunikację Centrum Obsługi Klienta a kurierami. W znaczącym stopniu wpływa to na poprawę efektywności całego procesu. Z uwagi na fakt, że informacje przekazywane są w trybie online, klient zyskuje możliwość sprawdzenia statusu swojej przesyłki w systemie przesyłek, także w czasie rzeczywistym. Stanowi to unikalne rozwiązanie w skali europejskiej.

Tylko fakty

Firma: DHL Express (Poland) sp. z o.o.

Lokalizacja: Łódź

Godziny otwarcia call center: pn-pt 7: 00 – 20: 00; sobota 7: 00- 15: 00

Liczba agentów: 400 agentów obsługi klienta, 50 dyspozytorów

Liczba kontaktów: dziennie 12 tys. telefonów przychodzących i 3 tys. wychodzących (docelowo łącznie 20 tys. telefonów dziennie)

Obsługiwane kanały: telefon, email, fax, sms.

Wykorzystywane technologie: (zastosowane narzędzia Nextiry i inne aplikacje CC, sprzęt i oprogramowanie):

  • Genesys Contact Center 7.5;
  • Avaya Communication
  • Manager 3.1;
  • Avaya Media Servers;
  • Avaya Media Gateways G 650

TOP 200