Przenośne szybciej niż stacjonarne

Według najnowszego raportu IDC notebooki są wciąż lokomotywą rynku PC. Ich sprzedaż w drugim kwartale 2003, w porównaniu do II kw. 2002, wzrosła o 22 proc., osiągając poziom 8,7 mln sztuk.

Pod względem ilości sprzedanych notebooków w II kw. prym wiedzie HP z wynikiem 1,5 mln sztuk. Drugie miejsce zajmuje Dell - 1,3 mln notebooków. Trzecia Toshiba wprowadziła na rynek 970 tys. urządzeń. Czwarty w rankingu jest IBM z wynikiem 837 tys. sztuk. Big Blue odnotował w II kw. 21-proc. wzrost sprzedaży komputerów przenośnych. Piąty Fujitsu-Siemens utrzymał rynkowy udział na poziomie 6,1-proc.

Największy skok sprzedaży, w porównaniu z II kw. ubiegłego roku - odnotował HP – 48 proc., podczas gdy Dell osiągnął w tym samym okresie wzrost o 31 proc. Miniony kwartał był najtrudniejszy dla Toshiby, która straciła 1,3-proc. rynku, m.in. w związku ze spadkiem sprzedaży w Japonii.

Zobacz również:

  • Rynek notebooków odrabia straty
  • Certyfikacja Intel Evo w biznesie - jakie są jej korzyści?
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200