Przełączniki WLAN i 3Com

3Com odgrywa coraz większą rolę na rynku produktów WLAN przeznaczonych dla przedsiębiorstw. Jednak specjaliści podkreślają, że firma powinna wprowadzić do swojej oferty kolejne produkty tej klasy, takie jak przełączniki WLAN, jeśli chce rywalizować na tym rynku z Cisco.

Dobrze poinformowane źródła podają, że 3Com przygotowuje się już od jakiegoś czasu do wzbogacenia swojej oferty o przełączniki WLAN. Nie wiadomo tylko, jak zamierza tego dokonać: wprowadzając tę technologię do swoich standardowych przełączników LAN, odsprzedawać takie przełączniki produkowane przez innego producenta pod swoim znakiem firmowym, czy też przejmując takiego producenta na własność.

Chodzą słuchy, że 3Com chce zawrzeć porozumienie z firmą Trapeze Networks i odsprzedawać jej produkty w ramach swojej oferty. Niektórzy nawet spekulują, że umowa taka została już sfinalizowana i zostanie wkrótce podana do publicznej wiadomości. Tak Trapeze jak i 3Com odmawiają wszelkich komentarzy na ten temat.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI

Jak podaje Synergy Research (dane opublikowane w kwietniu br.), jeśli chodzi o produkcję sprzętu WLAN klasy "enterprise" instalowanego po stronie klientów, 3Com znajduje się na pierwszym miejscu (27%). Kolejne miejsca zajmują firmy Cisco (18%) i Symbol Technologies (14%). Biorąc pod uwagę wszystkie rozwiązania WLAN (głównie punkty dostępu), 3Com zajmuje drugie miejsce (16.5%). Liderem jest Cisco (46%), a trzecie miejsce zajmuje Symbol Technologies (12).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200