Przeglądarka Chrome ma nowe logo

Przeglądarka Chrome doczekała się nowego logo, które nie było zmieniane od 2014 roku. Nowe logo zostało zaprezentowane na Twitterze przez projektanta przeglądarki Elvina Hu i na pierwszy rzut oka trudno dostrzec, czym różni od poprzedniego.

Źródło: cnet.com

Dlatego należałoby może powiedzieć iż logo to nie zostało zmieniona, a raczej odświeżone. I tak widoczne na nowym logo kolory (czerwony, zielony, żółty i niebieski) mają inną tonację. Nie są tak pastelowe jak poprzednio, ale mają bardziej wyraziste kolory, gdyż zostały pozbawione cieni.

Projektant nowego logo twierdzi iż odkrył, że umieszczenie pewnych odcieni trzech kolorów obok siebie powoduje ich nieprzyjemne wibracje. Dlatego użył nieco innych odcieniu, co większość osób patrzących się na logo dostrzeże dopiero wtedy, gdy zwróci się im na to uwagę.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • Najlepsze tegoroczne rozszerzenia przeznaczone dla przeglądarki Chrome
  • Apple może wykorzystać sztuczną inteligencję od Google i OpenAI

Główne logo Chrome (czyli to, które widzimy na pasku zadań) nie będzie teraz wyglądać tak samo we wszystkich systemach. I tak w systemie ChromeOS logo będzie wyglądać bardziej kolorowo, po to aby pasowało do ikon wyświetlanych przez ten system. Natomiast w systemie macOS kolory będą miały nieco inny odcień cień, dzięki czemu będzie bardziej widoczne. Logo przeglądarki pojawiające się w komputerach Windows 10 i 11 będzie jeszcze inne, przez co wpasuje się lepiej do całej grafiki zastosowanej w obu tych systemach.

Podsumowując można powiedzieć iż od 2008 roku aż do dzisiaj logo przeglądarki Chrome stawała się przy każdej kolejnej jego modyfikacji coraz prostsze. Warto przypomnieć, że przeglądarka Chrome została zaprezentowana publicznie jako wersja beta dla systemu Windows dokładnie 2-go września 2008 w 43 językach i towarzyszyło jej wtedy pierwsze logo.

Na początku był to mocno błyszczący trójkolorowy emblemat mający strukturę 3D. Z czasem przyjęło postać obiektu 2D, tracąc zupełnie swoją trójwymiarowość. Niewykluczone jednak, że hołdując obowiązującemu obecnie trendowi, którego przejawem wydaje się być wirtualne środowisko metaverse i królujące w nim awatary, kolejna wersja tego logo będzie bardziej przypominać swój trójwymiarowy pierwowzór.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200