Przegląd produktów

Do pakietu orgAnice 2.1 dołączono opracowaną przez producenta programu bazę danych Office, która zawiera kilkanaście tablic, połączonych ze sobą w system zależności. Są wśród nich takie kartoteki, jak Adresy, Numer klienta, Osoby kontaktowe, Korespondencja, Terminy, Zarządzanie formularzami, Faktura itp.

Program orgAnice 2.1 pozwala m.in. na szybkie wyszukiwanie i sortowanie potrzebnych informacji w tablicach (wg wcześniej zdefiniowanego klucza), kontrolę terminów i czynności, wywoływanie listy alarmów czy tworzenie ofert, rachunków i listów przewozowych.

Do programu dołączono szczegółowy podręcznik użytkownika, obejmujący instalację orgAnice, korzystanie z bazy danych Office, dostosowanie Office do własnych potrzeb oraz stworzenie nowego systemu baz danych. Aby zbudować nowy system baz danych, należy określić zależności pomiędzy tablicami, zdefiniować formularze i wprowadzić nowe pola, opracować szablony lub dokumenty itp.

Doświadczeni użytkownicy mogą korzystać z języka programowania xBASE. Służy on do formułowania jednowierszowych prostych wyrażeń, które są używane np. do określania klucza sortowania, oraz wielowierszowych funkcji definiowanych przez użytkownika, zawierających złożone wzory obliczeniowe. W obu przypadkach jest otrzymywany jednoznaczny wynik odpowiadający jednemu typowi danych. Do programu dołączono kilkanaście wzorcowych baz danych.

Przy użyciu interfejsu TAPI program orgAnice 2.1 umożliwia przyporządkowywanie poczty ze skrzynki odbiorczej adresom z bazy danych.

Na kwiecień 2000 r. zapowiedziano wprowadzenie nowej wersji programu - orgAnice 3.0. Będzie to nowy, całkowicie zmieniony produkt. Wśród jego najważniejszych funkcji jest m.in. podział programu na komponenty o standardowych łączach COM/DCOM, co umożliwi stopniowe rozszerzanie możliwości programu. Możliwe będzie udostępnienie bazy danych orgAnice włas-nym aplikacjom pisanym w MS Visual Basic, Visual Basic for Applications, C++ czy Java.

Program ma być wyposażony we własny, transakcyjny serwer bazodanowy. Dane będą zaszyfrowane. W nowej wersji znajdą się ponadto: wsparcie dla TAPI (telefonia internetowa i konferencje wideofoniczne zgodne ze standardem H 323), zapis skanowanych dokumentów z wykorzystaniem wysoko wydajnych algorytmów kompresujących oraz użycie MS Visual Basic for Applications jako języka skryptów. Dzięki temu zostaną wzbogacone funkcje programu i jego możliwości integracji z istniejącą infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa.

Power Adress Manager 3.0 Pro firmy GData

Power Adress Manager 3.0 to program przydatny dla tych firm, które na co dzień korzystają z podręcznych baz danych - kontrahentów, klientów, pacjentów, dostawców, odbiorców i innych. Kartoteki mogą mieć wbudowane zdjęcia czy obrazy dokumentów.

Power Adress Manager 3.0 jest dostarczany z programem instalacyjnym. Można opcjonalnie zainstalować m.in. polskie bazy informacji pocztowych, bazę banków w Polsce, przykładowe bazy w formacie Power Adress Manager.

Zainstalowanie pełnej wersji programu wymaga ok. 100 MB na dysku twardym; w wersji "oszczędnej" - tylko 20 MB. Minimalne wymagania sprzętowe to procesor 486SX, 4 MB RAM, napęd CD-ROM. Zalecany jest procesor Pentium 166 MHz lub nowszy, 32 MB RAM i napęd CD-ROM x 24. Program Power Adress Mana- ger 3.0 może działać pod kontrolą systemów Windows 3.1x i Windows 95/98/NT/.

Każda z adresowych baz danych Power Adress Managera może być tworzona przez użytkownika programu. Podczas konstruowania bazy należy określić liczbę kart (z zakładkami, jak w arkuszach kalkulacyjnych), które składają się na każdy rekord, oraz liczbę, rodzaj i położenie pól, występujących na każdej karcie-formularzu. Każdy rekord może się składać z 10 kart, na każdej może być do 100 pól i opisów. Taki rekord (w popularnym formacie DBF) może zawierać praktycznie dowolną liczbę haseł i notatek o łącznej długości 65 tys. znaków, a wszystkich rekordów może być 2 mld w jednym pliku. Wielkości te zaspokoją wymagania praktycznie wszystkich podręcznych baz danych. Dostęp do plików z bazami można uzyskać także z innych programów narzędziowych, np. Excel czy Access.

Do zalet bazy Power Adress Managera należą: współpraca z wbudowanym Terminarzem (dowolnie konfigurowalnym do każdej bazy), drukowanie zestawień zbiorczych (w formie Tabel) czy prowadzenie zbiorowej korespondencji (drukowanie etykiet, listów do klientów itp.). Można importować dane z baz DBF (FoxPro, Clipper, dBase III, dBase IV).

Program ma dobrze opracowany podręcznik użytkownika i plik pomocy.


TOP 200