Przegląd produktów

GoldMine 5.0 firmy GoldMine Software

O ile wcześniejsze wersje ACT! praktycznie ograniczały się tylko do zarządzania kontaktami (w najnowszej wersji ACT! 2000 uzupełniono opcją zarządzanie sprzedażą), o tyle funkcje wspomagania sprzedaży były w znacznym stopniu rozbudowane już we wcześniejszych wersjach GoldMine. Jest to program, który ułatwia pracę pracownikom działów sprzedaży, marketingu czy serwisu.

GoldMine 5.0 wyposażono we wszystkie funkcje zarządzania adresami, jakie znajdują się w ACT, w tym w książkę adresową, kalendarz czy listę wykonywanych zadań. Ma również zaawansowane możliwości w zakresie zarządzania sprzedażą (analiza i prognozy sprzedaży, śledzenie realizacji etapów kontraktu itp.). Dzięki temu program przechowuje wszystkie informacje dotyczące każdego klienta i umożliwia wgląd do tych danych innym użytkownikom systemu. Używając zdefiniowanych ekranów, pól, nieograniczonej liczby notatek, GoldMine 5.0 ułatwia szczegółowy opis działań związanych z kontaktami i klientami.

Program skupia się na obsłudze wielkich, bogatych w informacje, baz danych. Można go łatwo dostosować do własnych wymagań.

Synchronizacja kontaktów od dawna jest dużą zaletą programu. W GoldMine stosowana jest odporna na błędy synchronizacja danych, dzięki czemu przerwa w transmisji między komputerem desktop a notebookiem czy serwerem powoduje ponowną próbę przesłania pakietu z danymi. GoldMine 5.0 pozwala na synchronizację przez modem lub sieć.

Program ma wbudowane funkcje kalendarza i terminarza. Moduł InfoCenter pozwala zarządzać plikami różnego formatu - użytkownicy mogą przechowywać materiały źródłowe, tj. dokumenty, pliki graficzne, aplikacje. Moduł E-mail Center wyposażono w klienta poczty wykorzystującego POP3. Użytkownik może wysłać pocztę z poziomu aplikacji.

Poprzednie wersje GoldMine były programami niezbyt łatwymi w użyciu. GoldMine 5.0 natomiast jest tak prosty w obsłudze, jak ACT! Użytkownik dysponuje nowo opracowanym, multimedialnym podręcznikiem, przejrzystym, uproszczonym interfejsem użytkownika, wbudowanymi możliwościami pracy z aplikacjami Microsoftu - Word, Excel czy Outlook.

GoldMine 5.0 potrzebuje 65 MB pamięci na dysku twardym, procesora 486SX lub nowszej wersji i 16 MB RAM.

Instalacja programu przebiegła bez problemów. Wersja klient/serwer ma wbudowany motor baz danych Borland Database Engine, który instaluje się automatycznie. Bardziej rozbudowana wersja programu - GoldMine Front Office 2000 - współpracuje z bazą MS SQL Server. GoldMine nie używa wyłącznie własnych danych - akceptuje format DBF, ASCII, SDF, XLS, Access, a nawet formaty baz Informix, Oracle, Sybase. Może też korzystać z predefiniowanych danych pochodzących z programu ACT!

Program zaprojektowano do pracy grupowej. Według producenta, GoldMine 5.0 jest rozwiązaniem przeznaczonym dla działu sprzedaży liczącego od kilku do kilkudziesięciu osób. Korzystając z modułów Opportunity Manager i Project Manager, pracownicy działu sprzedaży mogą poznać szczegóły transakcji. Za pomocą GoldMine 5.0 można śledzić podjęte dotychczas działania, ustalić wielkość kontraktu, poznać nazwiska osób podejmujących decyzje i ocenić ofertę konkurencji. Każdemu pracownikowi można przydzielić spotkanie czy wykonanie telefonu, przypisać odpowiednią wielkość sprzedaży, a program na bieżąco będzie analizował poziom realizacji planów.

GoldMine 5.0 oferuje sopocka firma DC SA, niestety, tylko w wersji angielskojęzycznej.

orgAnice 2.1 firmy bit by bit Software

Kielecka firma OST serwis (Object Software Team) oferuje wyprodukowane w Niemczech, całkowicie spolonizowane oprogramowanie orgAnice 2.1.

Program ten pochodzi z serii programów do zarządzania adresami i dużą liczbą dokumentów. Użytkownik, nie znający zasad programowania, może tworzyć własne bazy danych, które ułatwiają zarządzanie zarówno danymi (np. adresowymi), jak i dokumentami (np. listami). Podczas pracy z orgAnice można korzystać z MS Worda, MS Excela i poczty elektronicznej.

Przejmuje on wiele standardowych czynności związanych z tworzeniem dokumentu. Trzy kliknięcia myszą wystarczą, aby dokument znalazł się w systemie - pierwsze przy wyborze adresata, drugie - szablonu dokumentu i trzecie do utworzenia dokumentu. System automatycznie wprowadza do dokumentu adres odbiorcy, nagłówek, numer dokumentu i inne dane wskazane przez użytkownika jako ważne.


TOP 200