Promak w Banku Zachodnim

Pierwsza instalacja nowej wersji 2.0 oprogramowania dla biur maklerskich Promak.

Pierwsza instalacja nowej wersji 2.0 oprogramowania dla biur maklerskich Promak.

Na początku maja br. gdyńska firma Prokom wdrożyła system informatyczny Promak 2.0 w Biurze Maklerskim Banku Zachodniego we Wrocławiu oraz w 36 punktach obsługi klienta (POK) należących do tego banku. Wartość kontraktu szacowana jest na 1 mln USD.

"Jest to pierwsza instalacja nowej wersji systemu maklerskiego Prokomu. W wersji tej zautomatyzowano wszystkie usługi oferowane na giełdowym rynku wtórnym i to zarówno od strony Front Office, a więc obsługi klientów banku (linie kredytowe, udział w dogrywkach itp.), jak również Back Office m.in. obsługi praw poborów" - powiedział Włodzimierz Serwiński z firmy Prokom.

Promak 2.0 zaprojektowano z myślą o dalszej rozbudowie umożliwiającej pracę w trybie notowań ciągłych, jakie przewiduje wprowadzić zarząd warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

"W Banku Zachodnim zainstalowano 100 terminali w punktach obsługi na terenie całego kraju. System obsługuje ponad 40 tys. rachunków klientów tego banku" - powiedział Włodzimierz Serwiński. Każdy z punktów obsługi klienta komunikuje się w trybie on-line z centralną bazą danych przez sieć Telbank. Dodatkowo, aby zabezpieczyć się przed usterkami, stworzono zapasowe łącze satelitarne VSAT (Very Small Aperture Terminal). System ten wykorzystuje dwa serwery Hewlett-Packarda, czteroprocesorowy HP RISC T500 i dwuprocesorowy K200. Oba serwery pracują jednocześnie. Jeden z nich obsługuje bazę danych i zapytania do niej skierowane, drugi, wszystkie działające aplikacje. Punkty obsługi klienta pracują na jednej bazie danych Informix Dynamic Server 7.0