Produkty i usługi na zewnątrz
- Computerworld,
- 31.03.2003
Podpisanie umowy partnerskiej z Oracle Polska ma umożliwić firmie PKP Informatyka sprzedaż własnych rozwiązań klientom zewnętrznym. Obecnie prawie cała oferta jest skierowana do spółek wchodzących w skład Grupy PKP.
Podpisanie umowy partnerskiej z Oracle Polska ma umożliwić firmie PKP Informatyka sprzedaż własnych rozwiązań klientom zewnętrznym. Obecnie prawie cała oferta jest skierowana do spółek wchodzących w skład Grupy PKP.
W związku z nowymi planami przedstawiciele PKP Informatyka zamierzają w tym roku zbudować duży dział sprzedaży i wspierający go dział marketingu. Rozpoczęto już poszukiwania nowych pracowników.
Na 900 osób zatrudnionych w PKP Informatyka ok. 200 to programiści i projektanci tworzący rozwiązania na potrzeby spółek Grupy PKP. Obecnie mają się oni zająć także rozwijaniem rozwiązań dla klientów zewnętrznych z branż transportowej, logistycznej i spedycyjnej. Jednym z pierwszych tego typu projektów jest stworzenie systemu rezerwacji miejsc hotelowych dla firmy turystycznej.
Wykorzystując centra przetwarzania danych zbudowane na potrzeby PKP, PKP Informatyka chciałaby także zaoferować usługi w modelu ASP. W obu ośrodkach stoją cztery, połączone w klaster, serwery HP 7000. Prace nad budową centrum zapasowego mają się zakończyć w maju br.
Firma - dzięki wykorzystaniu własnych zasobów - zamierza również zaoferować klientom spoza Grupy PKP usługi serwisu technicznego. "Obecnie nasi pracownicy serwisują sprzęt komputerowy pracujący m.in. na stacjach kolejowych w całej Polsce" - mówi Adam Lipiński, prezes zarządu PKP Informatyka. Firma ma 10 oddziałów na terenie kraju. "Chcemy, aby w tym roku 10%, a za trzy lata ok. 30% przychodów pochodziło od klientów zewnętrznych" - dodaje.
W 2002 r. przychody PKP Informatyka wyniosły ok. 80 mln zł, a zysk netto ok. 3,4 mln zł.