Producenci dysków tną gwarancje

Koncern Seagate zamierza z końcem roku skrócić czas obowiązywania gwarancji na niektóre modele swoich dysków twardych - w pewnych przypadkach okres ten zostanie zredukowany z pięciu lat do jednego roku. Wkrótce podobne działania zamierza podjąć również Western Digital,

O planowanych przez producentów redukcjach poinformował serwis The Register - z ustaleń jego dziennikarzy wynika, że Seagate i WD zamierzają skrócić (w niektórych przypadkach drastycznie) okres gwarancyjny dla urządzeń z popularnych serii desktopowych i laptopowych. Będzie to dotyczyło oczywiście tylko nowych dysków - klienci, którzy dyski kupią przed wejściem w życie nowych zasad gwarancji, wciąż będą mogli cieszyć się 3- lub 5-letnią ochroną gwarancyjną.

Przedstawiciele Seagate'a tłumaczą, że skrócenie okresu gwarancyjnego jest elementem ujednolicania i standaryzowania oferty, tak by była ona bardziej spójna z warunkami gwarancyjnymi innych firm z branż IT i elektroniki użytkowej. Rzecznik firmy dodał też, że Seagate zamierza się teraz skupić na rozwijaniu innowacyjnych i unikalnych funkcji swoich produktów - innymi słowy, firma chce w przyszłości wykorzystywać środki, które do tej pory były wydawane na obsługę kilkuletnich gwarancji, na rozwijanie nowych technologii.

Zobacz również:

  • WD prezentuje nowe dysku SSD SN580 NVMe Gen4 SSD
  • Seagate zapłaci potężną karę za sprzedaż Huawei dysków twardych

Zmiana polityki gwarancyjnej dotyczyć będzie dysków przeznaczonych do montażu w komputerach stacjonarnych i przenośnych, a także elektronice użytkowej. Gwarancje na dyski zewnętrzne oraz przeznaczone do zastosowań profesjonalnych, nie ulegną zmianie. W większości przypadków (np. serii Constellation 2 lub Momentus XT) czas gwarancji zostanie zredukowany z 5 do 3 lat. W niektórych przypadkach redukcje będą bardziej drastyczne - np. dyski Barracuda, Barracuda Green 3.5" czy Momentus 2.5" będą miały gwarancję skróconą z 5 lat do jednego roku.

Na podobne, aczkolwiek mniej radykalne działania, decyduje się koncern WD - w przypadku dysków z serii Caviar Blue, Caviar Green oraz Scorpio Blue gwarancje skrócone zostaną z 3 do 2 lat. Firma nie podaje konkretnych powodów podjęcia tej decyzji - aczkolwiek jej rzecznik zdecydowanie zaprzeczył, jakoby miało to coś wspólnego z zalaniem fabryk WD podczas powodzi na Tajwanie.

"Standardowa gwarancja w świecie PC to 1 rok. Mimo tego my zamierzamy utrzymać pięcioletni okres gwarancyjny na nasze produkty z segmentu Premium - w tym m.in. WD Caviar Black, WD Scorpio Black czy WD VelociRaptor products" - tłumaczą przedstawiciele koncernu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200