Procesory PowerPC IBM-a w konsolach Nintendo

IBM zawarł umowę z Nintendo, jednym z największych producentów gier i urządzeń służących do rozrywki, na podstawie której dostarczy specjalizowanych procesorów PowerPC do najnowszych konsol do gier japońskiego producenta. Wartość transakcji szacowana jest na 1 mld USD.

IBM zawarł umowę z Nintendo, jednym z największych producentów gier i urządzeń służących do rozrywki, na podstawie której dostarczy specjalizowanych procesorów PowerPC do najnowszych konsol do gier japońskiego producenta. Wartość transakcji szacowana jest na 1 mld USD.

Konsole nowej generacji, nazwane roboczo Dolphin, mające pojawić się na rynku pod koniec przyszłego roku, będą wyposażone w jednostki zbudowane w architekturze PowerPC i taktowane zegarem 400 MHz. Będą one też wyposażone w czytnik DVD Matsushity i umożliwią użytkownikom dostęp do Internetu. Nowy model konsoli Nintendo ma być bezpośrednim konkurentem dla debiutującej na rynku w przyszłym roku konsoli Sony PlayStation II, w której będzie zastosowany wysoko wydajny procesor opracowany wspólnie przez Sony i Toshibę.

IBM poinformował, że jednostki dla Nintendo, nazwane wstępnie Gekko, będą produkowane w technologii 0,18 mikrometra. Dla porównania - obecne procesory Pentium Intela wytwarzane są w technologii 0,25 mikrometra.