Problemy konkurentów nie dotykają BlackBerry

Przedstawiciele RIM poinformowali, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedali rekordowo dużo, bo aż 4,4 mln smartfonów BlackBerry. W tym samym czasie inni producenci telefonów komórkowych coraz silniej odczuwają skutki spadającej sprzedaży urządzeń mobilnych.

Kanadyjski koncern Research In Motion jako jeden z niewielu producentów telefonów nie odczuwa spowolnienia rynku. Od stycznia do kwietnia br. liczba abonentów sieci BlackBerry powiększyła się o 2,18 mln. Obecnie z usług push e-mail korzysta ponad 14 mln użytkowników terminali RIM.

Z opublikowanych informacji wynika również, że przychody i zyski kanadyjskiego koncernu stale wzrastają. W ostatnim kwartale roku rozliczeniowego 2007 przychody przekroczyły prognozy i wyniosły ok. 1,9 mld USD i były ponad dwukrotnie wyższe niż przychody osiągnięte w analogicznym okresie roku poprzedniego. Największą liczbę telefonów sprzedano w Stanach Zjednoczonych. Rośnie również liczba użytkowników terminali BlackBerry m.in. w Europie. Przedstawiciele RIM szacują, że trend wzrostowy zostanie utrzymany i w rozpoczętym kwartale z usługa BlackBerry zyska 2,2 mln nowych abonentów.

Zobacz również:

  • Motorola radzi, aby telefon owijać wokół nadgarstka. Czy tak wygląda przyszłość?

Wyniki finansowe RIM prezentują się znacznie lepiej, aniżeli informacje pochodzące od innych producentów rozbudowanych telefonów komórkowych. W zeszłym miesiącu przedstawiciele firmy Sony Ericsson przyznali, że spadek sprzedaży jest silnie widoczny. Czwarty największy dostawca telefonów komórkowych zmniejszył nawet prognozy wyników finansowych za rok bieżący. Decyzja miała być oparta na stosunkowo słabych wynikach sprzedaży w pierwszym kwartale br.

Podobną tendencję dostrzega również firma Teras Instruments - dostawca układów elektronicznych dla przenośnych terminali GSM. Według opublikowanych niedawno informacji firma odnotowała spadek liczby zamówień. Z kolei Motorola zamierza zamknąć fabrykę telefonów w Singapurze. Pracę straci ok. 700 osób. Redukcje mają umożliwić zwiększenie efektywności ekonomicznej. Oficjalnie decyzja o zamknięciu fabryki nie ma związku z planowanym podziałem Motoroli na dwie firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200