Problemy Apple z certyfikatem SSL dla sklepu Mac App Store
- 26.05.2014, godz. 11:57
Użytkownicy komputerów Apple napotkali w ubiegły weekend problem ze sklepem Mac App Store. Aplikacja sklepu z aplikacjami do systemu OS X nie pozwalała na aktualizację zainstalowanych programów. Okazuje się, że winne temu było niedopatrzenie pracowników firmy z Cupertino dotyczące certyfikatów SSL.
Użytkownicy komputerów typu Mac mogą w celu instalacji oprogramowania korzystać z oficjalnego repozytorium aplikacji o nazwie Mac App Store, które jest odpowiednikiem App Store znanego z systemu iOS dla mobilnych urządzeń Apple. Sklep pozwala też na wygodną aktualizację aplikacji w systemie OS X za pomocą jednego kliknięcia.
Niestety, użytkownicy komputerów Apple w ubiegły weekend napotkali problem z aktualizacją kupionych i zainstalowanych aplikacji. Przy próbie wgrania nowej wersji obecnych w systemie aplikacji pojawiał się komunikat o błędzie związanym z certyfikatem SSL. Problem nie był tak naprawdę poważny, a wynikał najpewniej z niedopatrzenia ze strony pracowników firmy Tima Cooka odpowiedzialnych za przedłużenie certyfikatu.
Zobacz również:
- Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
- Ta ustawa przybliża moment, w którym TikTok zostanie zablokowany w USA
W serwisie MacRumors pojawiła się informacja, że certyfikat SSL przypisany od 22 maja 2012 roku do serwera SWscan.apple.com, czyli jednego z serwerów odpowiedzialnych za aktualizacje w sklepie z aplikacjami w systemie OS X, stracił ważność 24 maja 2014 roku. Wygląda jednak na to, że firma z Cupertino poradziło już sobie z problemem, a po uruchomieniu Mac App Store użytkownicy komputerów Apple nie widzą już informacji o błędzie, a aktualizacje można przeprowadzać już bez przeszkód.