Prezes Google w Polsce. Spotkał się z premierem Morawieckim w sprawie Ukrainy

Alphabet wspiera uchodźców i inwestuje w walkę z dezinformacją

Prezes Google w Polsce. Spotkał się z premierem Morawieckim w sprawie Ukrainy

Sundar Pichai podczas spotkania z premierem Mateuszem Morawieckim w Warszawie. Źródło: KPRM

Prezes Google i Alphabet, Sundar Pichai odwiedził wczoraj Warszawę i spotkał się z premierem Mateuszem Morawieckim, a także odbył wideokonferencję z udziałem premiera Republiki Słowenii Janeza Janšy oraz przedstawiciela rządu Republiki Czeskiej. Rozmowy dotyczyły kryzysu humanitarnego wywołanego inwazją Rosji na Ukrainę, a także dalszej współpracy z rządami państw regionu w celu wspierania uchodźców oraz walki z dezinformacją.

Podczas spotkania Pichai przekazał informację, że Google.org oraz pracownicy i pracowniczki Google przeznaczyli ponad 35 milionów dolarów w postaci darowizn i wsparcia rzeczowego na pomoc humanitarną i wsparcie dla uchodźców w Europie Środkowo-Wschodniej (np. dla NGOs - takich jak Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej). Google.org ogłosił również dodatkowe finansowe wsparcie dla działań na rzecz uchodźców z niepełnosprawnościami oraz finansowanie i stypendium Google.org dla Tech to the Rescue, młodej polskiej organizacji pozarządowej, która łączy firmy technologiczne i ekspertów-wolontariuszy z organizacjami humanitarnymi, aby udzielać im technicznego wsparcia.

Zobacz również:

  • Sztuczna inteligencja pomoże ukraińskim saperom rozbrajać miny
  • Portugalia: prorosyjscy hakerzy wystawili w sieci na sprzedaż za 1 USD tysiące poufnych danych NATO

Pichai wizytował także Campus Google for Startups w Warszawie, który trzy tygodnie temu otwarto jako przestrzeń do wykorzystania przez organizacje pozarządowe wspierające uchodźców oraz przez ukraińskie startupy.

„Poza wsparciem wysiłków humanitarnych, pracujemy nad zapewnieniem, że sprawdzone i pomocne informacje trafiają do ludzi za pośrednictwem naszych produktów. W Ukrainie robimy to m.in. poprzez wysyłanie informacji o alarmach przeciwlotniczych oraz udostępnienie wskazówek dotyczących lokalizacji schronów i miejsc świadczenia pomocy humanitarnej” – powiedział Pichai w Warszawie.

W ciągu najbliższych trzech lat Alphabet zainwestuje dodatkowe 10 milionów dolarów w nowe regionalne partnerstwa na rzecz walki z dezinformacją. Będą to m.in. działania:

• wsparcie ośrodków analitycznych i organizacji obywatelskich w badaniach nad dezinformacją oraz rozpowszechnianiem błędnych informacji w Europie Środkowo-Wschodniej.

• fact-checking: Google.org przekaże fundusze na wsparcie organizacji zajmujących się fact-checkingiem oraz organizacji pozarządowych, które przodują w walce z dezinformacją.

• rozpoznawanie dezinformacji: Jigsaw, jednostka Google zajmująca się tworzeniem technologii przeciwdziałających zagrożeniom w sieci, będzie współpracować z lokalnymi grupami ekspertów i naukowców w celu opracowania nowych metod zarówno bezpośredniego przeciwdziałania dezinformacji, jak i pomagania ludziom w łatwiejszym jej identyfikowaniu.

Ponadto Google wprowadzi nowe usługi i funkcje, które ułatwiają dostęp do zaufanych informacji, w tym panele wiedzy w językach lokalnych oraz etykiety z informacjami o wydawcach publikujących treści na YouTube.

Sundar Pichai opublikował także osobisty wpis na firmowym blogu Google podsumowujący wizytę w Polsce.

„Na YouTube, usunęliśmy już ponad 1200 kanałów oraz 30 tysięcy wideo za naruszenie naszych surowych zasad dotyczących błędnych informacji, mowy nienawiści oraz drastycznych treści. Zablokowaliśmy również na całym świecie kanały, a także aplikacje powiązane z rosyjskimi mediami finansowanymi przez państwo. Będziemy kontynuować współpracę z rządami, aby dalej inwestować w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz wspierać dotkniętych przez wojnę ludzi i ich firmy. A kiedy ta wojna się skończy - będziemy tu - dla Ukrainy i dla regionu - gotowi do wsparcia na dłuższą metę”.

Cały wpis prezesa Pichai na blogu Google można przeczytać tutaj

Oprac. na podstawie informacji prasowej

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200