Pracownicy Salesforce nie są zadowoleni z planów firmy dotyczących NFT

Salesforce przedstawił plany na NFT Cloud. Okazało się, że wielu pracowników nie przyjęło tych wiadomości z entuzjazmem. Wręcz przeciwnie - wyrażają swoje niezadowolenie.

Pracownicy Salesforce nieszczególnie lubią NFT / Fot. Tezos, Unsplash.com

Pracownicy Salesforce nieszczególnie lubią NFT / Fot. Tezos, Unsplash.com

Duże firmy technologiczne chcą iść z duchem czasu i jeśli powstaje nowy rynek, na którym można znaleźć wielu klientów, to starają się go nie przegapić. Ostatnio Salesforce ogłosiło, że chce wejść w segment NFT (Non-Fungible Tokens), widząc w nim coraz większy potencjał biznesowy. Niektórzy pracownicy zaczęli jednak wyrażać swoje niezadowolenie i protestować przeciwko takim planom.

Sprawdź: Nagrywanie ekranu

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Czy kryptowaluty znikną?
  • Bitcoin osiąga najwyższy poziom od 18 miesięcy, ale kopanie kryptowalut nadal jest nieopłacalne

Reuters podaje, że ok. 400 pracowników Salesforce podpisało list otwarty, sprzeciwiając się planom firmy, które dotyczą platformy NFT Cloud. Argumenty? Twierdzą, że wejście w ten segment budzi obawy o etyczne działania, a także ma negatywny wpływ na środowisko.

W liście otwartym pracownicy Salesforce opisali NFT jako "nieuregulowane, wysoce spekulacyjne aktywa finansowe". Niektórzy są oburzeni i nie kryją tego na firmowych czatach w komunikacji wewnętrznej - zwłaszcza po niedawnej reklamie Super Bowl, która przedstawia Salesforce jako firmę zaangażowaną w zrównoważony rozwój.

NFT ma z kolei dobry PR przede wszystkim wśród osób i celebrytów, którym udało się na tych aktywach zarobić - często duże pieniądze. Inni, i takich osób jest znacznie więcej, często albo nie rozumieją fenomenu NFT, albo uważają go za oszustwo.

Rzecznik Salesforce powiedział, że "nasze podstawowe wartości kierują wszystkim, co robimy, w tym rozwojem naszych produktów. Przyjmujemy opinie pracowników i jesteśmy dumni, że możemy pielęgnować kulturę zaufania, która umożliwia im przedstawianie różnych punktów widzenia".

Zobacz: Windows 11

Firma Salesforce, najbardziej znana ze swoich narzędzi CRM, szuka sposobów na dalszy rozwój i generowanie wysokich przychodów. Jej dyrektorzy doszli do wniosku, że świetnym sposobem będzie stworzenie platformy NFT Cloud, na której będziemy mogli hostować, tworzyć i sprzedawać NFT, podobnie jak dzieje się to w innych serwisach tego typu, np. OpenSea. Dodajmy, że takie serwisy generują często miliardy dolarów obrotu, i to w skali miesiąca.

Na razie decyzja w sprawie zmiany planów i rezygnacji z NFT jeszcze nie zapadła.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200