Praca w Internecie
- Computerworld,
- 21.11.1994
Ogłoszenia o pracy umieszczane w Internecie stają się coraz bardziej popularne i skuteczne - na razie na rynku amerykańskim.
Ogłoszenia o pracy umieszczane w Internecie stają się coraz bardziej popularne i skuteczne - na razie na rynku amerykańskim.
Komputerowe Centrum Zawodowe (Online Career Center) z Indianapolis jest organizacją sponsorowaną przez przedsiębiorstwa tak różne, jak AT&T i 12-osobową firmę doradczą z Chicago. Jest też najczęściej odwiedzanym miejscem w Internecie: ok. 2 mln połączeń miesięcznie. Baza danych Centrum zawiera 10-12 tys. ofert pracy. Dawniej dostępna przez gofera, teraz jest również częścią World Wide Web. Od czasu udostępnienia Centrum przez Mosaic tylko ok. 45% ofert pochodzi od przedsiębiorstw technologicznych. Pozostałe reprezentują medycynę, księgowość i zawody związane z handlem.
Zarząd Centrum radzi ogłaszającym się pracodawcom, aby sformułowali swoje oferty jak najdokładniej: zmniejszy to liczbę nieinteresujących zgłoszeń. Zachęca też do stworzenia wzorca zgłoszenia oraz zakładania baz danych zapamiętujących oferty, które należy uwzględnić.
W Polsce na listach dyskusyjnych pod tytułem "Jobs" nie można na ogół znaleźć nic ciekawego. A przecież nie znaczy to, że rynek informatyczny jest u nas nasycony.