Pożegnanie z inteligentną synchronizacją

Kontrakty serwisowe, związanie z obsługą IntelliSync, zachowują swoją ważność, więc dostawcy posiadający umowy partnerskie nadal mogą z nich korzystać. Pozostaje jednak ważne pytanie – co dalej, gdy kontrakty się skończą?

Komórka i telefon na biurku

Co pocieszające, Nokia nie zrezygnowała ze sprzedaży narzędzia Call Connect – elementu pakietu Nokia IntelliSync Mobile Suite – pozwalającego na tworzenie sieci konwergentnych i np. przełączanie rozmów z komórki na telefon stacjonarny. Dostępne są dwa nowe produkty firm Cisco i Alcatel-Lucent. Przykładowo Nokia Call Connect for Cisco wspiera automatyczne przekierowanie połączeń, wykorzystanie firmowych sieci WLAN do darmowych połączeń VoIP (w ten sposób eliminuje się część kosztów), a także zapewni lepszą dostępność i jakość połączenia, gdy sygnał sieci komórkowej jest niewystarczający. Ponadto umożliwia unifikację numeracji, automatycznie przekierowuje połączenia wewnętrzne oraz międzynarodowe przez VoIP, by zredukować koszty.

Do zarządzania telefonami pozostały zaś tylko dwa narzędzia, oba wymagają połączenia telefonu z komputerem – PC Suite Enterprise Edition i Nokia Configuration Tool. Niestety żadne z tych narzędzi nie umożliwia zdalnego zablokowania skradzionego telefonu ani wprowadzania polis bezpieczeństwa z nim związanych. Oczywiście ustawienia bezpieczeństwa dostępne w najnowszych wersjach Exchange będą działały w kliencie dla tej usługi, podobnie jest z IBM Lotus Notes Traveller, ale nie umożliwiają one bezpiecznego zarządzania całym telefonem.

Aplikacje pakietu IntelliSync:

- Wireless Email - łącząca mobilne urządzenie dowolnej sieci z prawie każdym źródłem danych korporacyjnych. W ten sposób wdrażano połączenie do autorskich suit pracy grupowej, dostosowanych do konkretnych potrzeb firm, jak również w prosty sposób dokonywano integracji z serwerami Lotus Domino i Microsoft Exchange.

- File Sync - dostarczał aktualnych wersji firmowych dokumentów wprost do telefonu, przy czym nie było potrzeby przeszukiwania repozytoriów, poszukiwania plików w wielu katalogach ani ręcznego pobierania z serwera.

- Device Management - umożliwiał zdalne zarządzanie urządzeniami mobilnymi w firmie, tzn. instalowanie i aktualizowanie aplikacji, konfigurowanie parametrów, prowadzenie inwentaryzacji. Bez takiego narzędzia opanowanie prawidłowego działania skomplikowanych telefonów byłoby niemalże niemożliwe. Ważną cechą była możliwość zdalnego usunięcia danych firmowych lub zablokowania telefonu w przypadku jego kradzieży.

- Data Sync - umożliwiał integrację firmowych aplikacji z telefonami komórkowymi, udostępniając dane. W ten sposób można było zrealizować połączenie między firmowym CRM a telefonem komórkowym, wykorzystywanym przez pracownika w terenie.

- Call Connect - integrował telefon z firmową centralą w taki sposób, że można było przenosić połączenia między telefonami, uzyskiwać dostęp do firmowej centrali z telefonu komórkowego, a także inteligentnie przekazywać połączenia.


TOP 200