Powstała spółka zajmująca się internetowym rynkiem reklamowym
- Maciej Obuchowicz,
- 07.03.2000, godz. 12:29
Nową spółkę założyły firmy: Prokom Internet (49% udziałów), CR Media (49%) i Dom Maklerski Penetrator (2%).
Prokom Internet podpisała umowę z CR Media oraz Domem Maklerskim Penetrator, dotyczącą utworzenia spółki zajmującej się internetowym rynkiem reklamowym. Pierwsze dwie firmy objęły po 49% udziałów nowej spółki, pozostałe 2% należy do domu maklerskiego.
Prezesem spółki, która na razie nie ma nazwy, został Krzysztof Golonka, obecny dyrektor Departamentu Internetowego w CR Media, firmie specjalizującej się w dziedzinie planowania i zakupu mediów.
CR Media od ponad dwóch lat współpracowała z firmą The Polished Group (TPG), która została w październiku ub.r. przejęta przez Prokom, a obecnie wchodzi w skład Prokom Internet. TPG jako pierwsza firma na polskim rynku oferowała rozwiązanie serwera reklamowego, zapewniającego obsługę reklamowych kampanii internetowych. Ponadto TPG jest w trakcie tworzenia systemu dla Domu Maklerskiego Penetrator, który ma uwzględniać obsługę klientów przez Internet.
"Doświadczenia zebrane podczas współpracy z CR Media pozwoliły nam rozwijać posiadaną technologię w celu jej lepszego dopasowania do polskich warunków. Powstał dzięki temu niepowtarzalny w skali światowej system ad serwerowy, bazujący na rozproszonej architekturze i chroniący prywatność użytkowników" - stwierdził Stanisław Lewak, członek zarządu Prokom Internet, pełniący również obowiązki prezesa The Polished Group.
***