Powstał ciekawy sposób na blokowanie niechcianych wiadomości e-mail

Jeśli jesteśmy zasypywany niechcianymi wiadomościami e-mail i nie chcemy aby nas dalej nękały, rynek oferuje wiele różnych sposobów rozwiązania tego problemu. Zmierzyła się z nim również niewielka firma Gated, która opracowała stosunkowo prostą, ale oryginalną usługę.

Grafika: Brett Jordan/Unsplash

Pomysł polega na tym, aby zmusić nieznanych nam nadawców wiadomości e-mail do przekazania darowizny na rzecz wskazanej przez nas organizacji non-profit, jeśli chcą aby wysyłane przez nich wiadomości dostawały się do naszej skrzynki odbiorczej. Jeśli nadawca taki chce nas poinformować np. o jakimś wydarzeniu, zaprezentować swoją firmę czy zareklamować coś, możemy mu na to pozwolić pod warunkiem, że wesprze jakąś organizację NGO .

Usługa może też automatycznie utworzyć listę dozwolonych nadawców na podstawie tego, z kim adresat komunikował się wcześniej. Kiedy jednak nieznany nadawca próbuje się z nami skontaktować, jego wiadomość i adres są umieszczane w oddzielnym folderze i usługa informuje go o tym, że wiadomość dotrze do nas wtedy, gdy przekaże darowiznę na wskazaną organizację charytatywną.

Zobacz również:

Zasada jest taka, że osoba fizyczna ustala sama cenę (która nie może być mniejsza niż 2 USD za jeden e-mail), przy czym 70% kwoty trafia do zweryfikowanej organizacji non-profit, a reszta trafia na konto firmy Gated, która oferuje realizujące to zadanie oprogramowanie bezpłatnie. Jak widać, nie są to wygórowane kwoty i firma nie zrobi raczej na tej usłudze kokosów, ale chodzi tu o start-up, który chce na razie zareklamować swój produkt i nie liczy na duże zyski. Jeśli pomysł spotka się z przychylnym przyjęciem, Gates przymierzy się do opracowania podobnej usługi typu business-to-business.

Odbiorca wiadomości e-mail, który korzysta z usługi firmy Gated, nie ma obowiązku odpowiadania na odbierane wiadomości e-mail bez względu na to, ile ich nadawca zapłacił. Warto również zauważyć, że nadawca nie ma na zawsze nieskrępowanego dostępu do skrzynki odbiorczej adresata. Jeśli adresat odbierze wiadomość i odpowie na nią, jej nadawca jest domyślnie umieszczany w znanej grupie nadawców. Mimo to nadawcę takiego można w dowolnym momencie przeciągnąć z powrotem do folderu Gated lub przełączyć go w tryb tzw. „wyciszenia” co oznacza, iż jego wiadomości będą blokowane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200