Powstaje centrum usług Fujitsu Services w Łodzi

Już w lutym br. zacznie ono z Łodzi obsługiwać pierwszych, europejskich klientów firmy.

Już w lutym br. zacznie ono z Łodzi obsługiwać pierwszych, europejskich klientów firmy.

Do końca roku Fujitsu Services zamierza zatrudnić 200 osób, rok później w centrum ma pracować ok. 520 osób. Dyrektorem zarządzającym Fujitsu Services sp. z o.o. został Dave Dean. W Podobne centrum w Lizbonie, które powstało w 2008 r. Fujitsu Services zainwestowało ok. 14 mln euro. W Polsce firma podpisała leasing na biura w Łodzi na co najmniej siedem lat.

Łódzkie centrum Fujitsu Services będzie odpowiadać za oferowanie usług typu IT Service Desk. Dotyczy to przyjmowania zgłoszeń od użytkowników i rozwiązywania ich problemów oraz zarządzania incydentami i problemami. Na te potrzeby stworzone zostanie w Łodzi duże call/contact center. Choć przedstawiciele Fujitsu Services nie wykluczają, że usługi oferowane w Łodzi mogą zostać rozszerzone o inne usługi serwisowe, w tym desktop outsourcing czy zarządzanie aplikacjami.

W pierwszej kolejności Fujitsu Services chce obsługiwać w Łodzi międzynarodowych klientów, nie wyklucza jednak także pozyskiwania nowych, w tym z Polski. Wśród obecnych klientów firmy są m.in.: Lufthansa, Allianz, Auchan, Vodafone, GlaxoSmithKline, Body Shop czy TGI Fridays. Firma wybrała Łódź jako miejsce pod nowe centrum usług m.in. ze względu na dostęp do dużej rzeszy studentów z dobrą znajomością języków obcych, ale także na dostęp do dobrej infrastruktury i niższe koszty działania w Polsce.

Fujitsu Services poszukuje obecnie osób z dobrym zrozumieniem zagadnień IT, znajomością co najmniej jednego języka obcego oraz dobrymi zdolnościami interpersonalnymi.