Powolne adaptowanie modelu business-to-business

Analitycy z Media Metrix przewidują, że model internetowej wymiany handlowej między przedsiębiorstwami nie zyska większej popularności co najmniej do 2002 r.

Z badań przeprowadzonych przez Media Metrix wynika, że adaptowanie modelu kontaktów handlowych na bazie platform typu business-to-business będzie znacznie wolniejsze, niż oczekiwano. Przedstawiony przez firmę raport stwierdza, że dyrektorzy odpowiedzialni za zaopatrzenie przedsiębiorstw do 2002 r. jedynie 20% towarów będą zamawiać przez Internet.

Pomimo zalet związanych z ograniczeniem kosztów nabywania towarów przez Internet taka sytuacja będzie spowodowana w dużej mierze niedostatecznym poziomem zaufania do takiego modelu wymiany handlowej. Około 60% respondentów stwierdziło również, że preferowani przez nich dostawcy nie oferują jeszcze towarów przez kanały B2B.

Zobacz również:

W raporcie wskazano ponadto, że docelowo powstaną dwa rodzaje usług business-to-business: rynek platform obsługujących bieżące kontakty handlowe między przedsiębiorstwami i rynek serwisów wyspecjalizowanych w łączeniu firm poszukujących nowych dostawców lub odbiorców.