Potężny spadek sprzedaży smartfonów

Gartner donosi, że w pierwszym kwartale 2020 roku rynek smartfonów skurczył się aż o 20,2%. To rekordowy spadek, jakiego nigdy wcześniej rynek ten nie odnotował. Straty odnotowali wszyscy czołowi dostawcy smartfonów z wyjątkiem jednego – firmy Xiaomi.

Porównując rok do roku, firma Xiaomi zwiększyła w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż o 1,4%. Według Gartnera firmie Xiaomi udało się zwiększyć sprzedaż głównie dzięki dużemu popytowi na jej smartfony linii Redmi i bardzo agresywnej strategii prowadzonej w kanałach online.

Ogółem konsumenci na całym świecie kupili w pierwszym kwartale tego roku 299 mln smartfonów, podczas gdy rok temu było to 375 mln. Kilka tygodni wcześniej firma IDC opublikowała podobny raport. Nie pozostawia on również najmniejszych wątpliwości, że rynek smartfonów przechodzi ciężki okres. Według tego raportu użytkownicy kupili 276 mln smartfonów, czyli o 11,7% mniej niż rok temu.

Zobacz również:

  • Dzięki temu porozumieniu produkcja pamięci HBM4 powinna ruszyć za dwa lata
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku

Badanie Gartnera pokazuje, że największe straty odnotowała firma Huawei (spadek sprzedaży o 27,3%). Mimo to Huawei zajmuje na liście wymieniającej największych dostawców smartfonów drugie miejsce za Samsungiem. Samsung sprzedał o 22,7% mniej smartfonów, jednak nadal jest liderem z ponad 18-to procentowym udziałem w rynku.

Gartner pisze w raporcie, że Apple odnotowało spadek dostaw o około 8% i ma obecnie udział w rynku na poziomie 11,9%. O oto wyniki pozostałych dwóch firm zaliczanych to tzw. wielkiej piątki, czyli Xiaomi i Oppo. Firma Xiaomi (udział w rynku 9,3%; wzrost sprzedaży o 1,4%), firma Oppo (udział w rynku 8%; spadek sprzedaży o 19,1%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200