Potentat niemieckiej bankowości elektronicznej planuje ekspansję w Polsce

Detaliczny oddział Deutsche Bank zamierza w przyszłym roku wejść na wybrane rynki państw Unii Europejskiej. Polska ma być jedynym krajem spoza piętnastki, objętym strategią DB 24.

Deutsche Bank zamierza wkroczyć na polski rynek bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych. W tym celu ma być wykorzystana marka banku DB 24, który jest największym bankiem internetowym u naszych zachodnich sąsiadów. Bank zamierza rozpocząć działalność najwcześniej w III kw. przyszłego roku.

Niemiecki bank działa na polskim rynku przez Bank Współpracy Regionalnej (BWR) z Krakowa. I to właśnie w tym mieście ma się mieścić centrala nowego banku detalicznego.

Przedstawiciele Deutsche Bank podkreślają, że Polska jest jedynym krajem spoza państw Unii Europejskiej, w którym ich instytucja zdecydowała się rozwijać swoje usługi. Oferta bankowości elektronicznej DB 24 na początek ma być dostępna na rynku belgijskim ( I kw. 2001 r), a następnie (przełom III/IV kw.) równocześnie na rynkach polskim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.

Niemcy twierdzą, że polski rynek podobny jest do hiszpańskiego, i szacują, że uda im się pozyskać ok. 8 mln klientów.

***

Bank Bankgesellschaft Berlin wkrótce zaoferuje usługi bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych

PKO BP uruchomił usługi internetowe dla klientów indywidualnych

Mannesmann i Deutsche Bank będą świadczyć usługi bankowości internetowej

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200