Postaw na nowoczesne konferencje i pracę zdalną z Cisco Webex

Materiał promocyjny Platforma Cisco Webex to nie tylko widekonferencje i webinary. To również świetna platforma komunikacyjna i inne narzędzia – a wszystko dostosowane do pracy zdalnej, na którą obecnie decyduje się wiele firm.

Coraz więcej osób na całym świecie decyduje się obecnie na pracę zdalną, głównie ze względu na globalne okoliczności wynikające z COVID-19 (koronawirus). Wielu specjalistów musi dziś pracować z domu, nawet jeśli wcześniej tego nie robiło. Firmy, które tradycyjnie organizują dużo spotkań, przestawiają się na wideokonferencje. Jednym z najlepszych rozwiązań do wirtualnych spotkań jest platforma Cisco Webex.

Webex działa w chmurze i pozwala na przesyłanie zarówno prezentacji, jak i wideo. Jeżeli zdecydujemy się na korzystanie z darmowej platformy cart.webex.com, to wtedy możemy organizować spotkania na maks. 100 osób w jednym spotkaniu - konferencje na większą skalę są dostępne w wersji płatnej.

Do systemu Cisco Webex możemy dołączyć na kilka sposobów:

  • z komputerów PC i Mac - poprzez link URL lub aplikację Webex,
  • z urządzeń mobilnych (iOS, Android) poprzez aplikację mobilną Webex,
  • z terminali wideo SIP/H.323,
  • z systemów Microsoft Skype for Business w firmach i instytucjach,
  • z telefonu stacjonarnego i komórkowego na darmowy numer Webex +48 22 572 2615 w Polsce oraz na darmowe numery dostępowe Webex w innych krajach (zalecane dla spotkań międzynarodowych)

Wszystko w jednym

Obecnie firmy nie chcą korzystać z różnych platform komunikacyjnych, które w dodatku ze sobą nie współpracują. Cisco wzięło to pod uwagę i zaoferowało platformę Webex, która ma bardzo szerokie możliwości. Możemy przykładowo brać udział w rozmowie, a jednocześnie otrzymywać wiadomości, odpisywać na nie, czy nawet przejść z rozmowy telefonicznej na wideokonferencję bez opuszczania aplikacji. Co więcej, w trakcie rozmowy możemy pokazywać różne materiały współpracownikom, korzystając np. z Outlooka czy PowerPointa, jak również takich rozwiązań jak Google Cloud, Salesforce czy Slack.

Konferencje, webinary i szkolenia

Wideokonferencje: Webex Meetings to podstawowe rozwiązanie platformy Cisco Webex. Możemy liczyć na jakość obrazu HD, możliwość dzielenia się zawartością ekranu oraz funkcję nagrywania spotkań w celu późniejszego odtworzenia. Samo dołączanie lub zorganizowanie spotkania jest maksymalnie uproszczone i odbywa się z poziomu aplikacji Webex.

Webinary: za pomocą Webex Events możemy organizować webinary z udziałem maks. 3000 uczestników. Oprogramowanie Cisco udostępnia również szereg przydatnych funkcji, takich jak ankiety, Q&A (pytania i odpowiedzi), czy też chat tekstowy – wszystko jest dostępne z poziomu jednej platformy, więc nasze webinary mogą mieć angażującą formę dla odbiorców. Co więcej, dostępne są również tablice interaktywne (whiteboardy), możliwość dzielenia się treściami, a także udostępnianie ekranów (np. uczestnik może udostępnić ekran prowadzącemu).

Szkolenia: Cisco udostępnia również Webex Training. Jest to rozwiązanie ułatwiające edukację. Możemy udostępniać tutaj prezentacje czy też przekazywać instrukcje za pomocą cyfrowej tablicy. Do tego nie brakuje funkcji nagrywania sesji – firma może w ten sposób zbudować bibliotekę szkoleń dla przyszłych pracowników czy klientów. Cisco udostępnia nawet funkcjonalność e-commerce'ową – możemy pobierać opłaty za szkolenia.

Współpraca, telefon i wsparcie zdalne

Współpraca: jeśli skorzystamy z Webex Teams, zyskujemy dostęp do świetnego narzędzia do zarządzania projektami i komunikacji w zespole. Możemy planować spotkania, organizować internetowe spotkania z użyciem chatu, korzystać z tablic interaktywnych, czy też dzielić się plikami i dokumentami ze współpracownikami. Co ważne, obsługa systemu jest bardzo łatwa – trudno wskazać inne oprogramowanie, gdzie dołączanie do spotkań jest możliwe za pomocą jednego kliknięcia.

Telefon z chmury: w ramach Webex Calling zyskujemy funkcje telefonu, który działa w chmurze. Na co możemy liczyć? Oprogramowanie obsługuje tryb wstrzymywania, wybierania numeru, wznawiania połączeń, przekazywania ich, czy nawet tryb „nie przeszkadzać”. Możemy nawet włączyć wirtualną recepcję, która będzie automatycznie witać wszystkich dzwoniących.

Wsparcie zdalne: platforma ma również Webex Support - wsparcie techniczne dla wszystkich firm, bez względu na strefę czasową. Komunikacja odbywa się przez chat lub wideokonferencję.

Idealne na obecne czasy

Szeroka funkcjonalność platformy Cisco Webex obejmuje również aplikacje mobilne na Androida i iOS. Co ciekawe, Webex obsługuje nawet asystentkę Siri, czy też współpracuje ze smartwatchami Apple Watch. Bez problemu możemy więc uczestniczyć w konferencjach, nawet będąc w podróży.

Reasumując, Cisco Webex to rozbudowana platforma, która doskonale wpisuje się w potrzeby firm w obecnych czasach, zapewniając szerokie możliwości nawet gdy decydujemy się na pracę zdalną i działamy głównie w wirtualnym środowisku.

Jeżeli chcemy realizować dotychczasowe zadania, ale zaadaptowane do nowej sytuacji w gospodarce, zdecydowanie warto postawić na Webex.