Poranna kawa i gazeta... w Internecie

Przyzwyczajenia trudno zmienić, więc poranne czytanie prasy z pewnością nie zniknie z repertuaru codziennych czynności. Papierową gazetę jednak coraz częściej zastępujemy elektronicznymi serwisami informacyjnymi – wskazują badania przeprowadzone przez Online Publishers Association.

Wiadomości internetowe magnetyzują swoją szybkością i dokładnością – wskazują przedstawiciele OPA. Informacje w prasie tradycyjnej często są opóźnione w stosunku do internetowych, więc czytelnicy wolą rano przejrzeć witryny popularnych wydawców, żeby dowiedzieć się, co dzieje się w kraju i na świecie.

Zdaniem OPA, poranne czytanie wiadomości w Internecie staje się już zwyczajem. W połowie badanych przez Stowarzyszenie domostw, członkowie rodziny nie opuszczali mieszkania przed wcześniejszym wypiciem kawy i sprawdzeniem serwisów informacyjnych online.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Z badania na próbie 26 tys. użytkowników, które stowarzyszenie OPA przeprowadziło wspólnie z Greystone Communications, wynikało, że 69% internautów często korzysta z krajowych serwisów informacyjnych, 64% czyta najświeższe wiadomości, połowa – międzynarodowe. Aż dla 44% badanych codzienne surfowanie po witrynach informacyjnych to już rytuał, bez którego nie wyobrażają sobie rozpoczęcia kolejnego dnia.

Dużym zainteresowaniem cieszą się również strony z informacjami lokalnymi – 64% badanych zaznaczyło, że codziennie odwiedza takie serwisy, dla ponad jednej trzeciej to już codzienny zwyczaj. Mniejszą popularność mają witryny o charakterze rozrywkowym oraz związane z życiem codziennym (39% badanych każdego poranka zagląda do takich miejsc).

Zdaniem przedstawicieli OPA, nawyk codziennego czytania doniesień w Internecie stanie się coraz bardziej powszechny. Użytkownicy na większą skalę będą korzystać z internetowych serwisów nie tylko za pośrednictwem komputerów stacjonarnych, ale i przenośnych urządzeń.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200