Popyt na VPN i VoIP
- Anna Machol,
- 08.04.2002, godz. 09:00
IDC przedstawiła wyniki najnowszych badań dotyczących wykorzystania Internetu w europejskich przedsiębiorstwach. Wysokie pozycje w planach budżetowych firm zajmują wirtualne sieci IP VPN oraz rozwiązania Voice over IP.
IDC przedstawiła wyniki najnowszych badań dotyczących wykorzystania Internetu w europejskich przedsiębiorstwach. Z raportu wynika, że wysokie pozycje w planach budżetowych firm zajmują wirtualne sieci IP VPN (Virtual Private Network) oraz rozwiązania Voice over IP. IDC przewiduje silny wzrost rynku w tych dziedzinach w ciągu najbliższego roku.
Badaniami objęto korporacyjnych użytkowników Internetu w Europie, sprawdzając, czy i w jakim stopniu korzystają lub zamierzają korzystać z usług internetowych, takich jak dostarczanie zawartości, Web hosting, usługi ASP czy IP VPN. Z analizy IDC wynika, że:
obecnie 42 proc. europejskich firm objętych badaniami korzysta z sieci IP VPN, a kolejne 19 proc. zamierza to zrobić w ciągu najbliższego roku;
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- VoLTE w praktyce - czy warto korzystać z tej technologii?
33 proc. przedsiębiorstw korzysta z wideokonferencji, a 11 proc. zamierza w najbliższym czasie wdrożyć ten system komunikacji;
najbardziej "usieciowione" sektory gospodarki to media i finanse: odpowiednio 94 i 93 proc. firm korzysta z dostępu do Internetu;
połowa ankietowanych firm korzysta z usług dostępu do Internetu, świadczonych przez swojego narodowego operatora telekomunikacyjnego;
67 proc. firm jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z usług dostępu do Internetu, najbardziej usatysfakcjonowani są Szwajcarzy, a najmniej Włosi;
najwięcej łączy dzierżawionych wykorzystuje się w Szwajcarii, Niemczech i Wielkiej Brytanii;
najczęściej podawaną przyczyną (67 proc.) niekorzystania z usług ASP jest brak takiej potrzeby, druga przyczyna to koszty (19 proc.);
istnieje długofalowy trend rozwoju usług outsourcingu w Internecie - zaledwie 5 proc. ankietowanych zamierza zrezygnować z hostingu oferowanego przez zewnętrznych usługodawców i prowadzić operacje internetowe u siebie w firmie.