Poniedziałkowy Przegląd Prasy

Powstało konsorcjum dla rozwoju IoT… Samsung ma już inteligentną żarówkę z Bluetoothem… Microsoft pomaga zarządzać urządzeniami mobilnymi z chmury… Bardzo słabe wyniki finansowe BlackBerry… Inteligentne gadżety rynku jeszcze nie podbiły… Aplikacja pomaga unikać ludzi…

COMPUTERWORLD

Współpraca dla rozwoju IoT

Pięć firm z sektora IT (AT&T, Cisco, General Electric, IBM i Intel) utworzyło Industrial Internet Consortium – organizację non profit, która będzie wspierać technologię IoT (Internet of Things ) i promować standardy stosowane w tym środowisku pracy. Konsorcjum chce wspierać istniejące już organizacje zajmujące się tą tematyką. Industrial Internet Consortium zapowiada, że zamiast standardami, zajmie się tworzeniem dokumentów ułatwiających wdrażanie rozwiązań IoT. Będzie więc publikować dokumenty typu Best Practices (opracowania zawierające porady i najlepsze, sprawdzone już praktyki z tego obszaru), wskazywać problemy, które powinny być jak najszybciej rozwiązane oraz opracowywać referencyjne architektury czy udostępniać najciekawsze opracowania typu „case studies” (opisujące konkretne wdrożenia). Źródło: Pięć czołowych firm IT zawiązało konsorcjum wspierające technologię IoT

Inteligentna żarówka od Samsunga

Samsung zaprojektował inteligentną żarówkę, której pracę może kontrolować tablet lub smartfon. Jest to możliwe dzięki temu, że żarówka zawiera interfejs Bluetooth. Po zainstalowaniu na mobilnym urządzeniu specjalnej aplikacji, użytkownik może w sterować pracą maksymalnie 64 żarówek: regulować ilość emitowanego przez każdą z nich światła (w zakresie od 10 do 100 proc.) oraz jego barwę. Producent określa żywotność żarówki na 15 tys. godzin. Nie wiadomo jeszcze, czy żarówki Samsunga będą oferować dodatkowe funkcjonalności, takie jakie są dostępne w konkurencyjnych produktach LG i Philips. Chodzi tu np. o regulację barwy światła, możliwość stopniowego wygaszania jasności żarówki z chwilą nastania dnia czy włączenia opcji powodującej, że żarówka mruga, wtedy gdy ktoś do nas dzwoni. Źródło: Samsung zapowiada inteligentne żarówki wyposażone w interfejs BlueTooth

Zobacz również:

  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023

EMS zarządza z chmury urządzeniami mobilnymi

Microsoft zapowiedział wprowadzenie narzędzia Enterprise Mobility Suite (EMS), służącego do zarządzania z chmury flotą mobilnych urządzeń. Opracowano je przede wszystkim z myślą o firmach, w których pracownicy używają własnych mobilnych urządzeń do celów służbowych (środowiska BYOD). Firma nie ujawnia na razie żadnych szczegółów technicznych dotyczących funkcjonalności wspieranych przez Enterprise Mobility Suite. Nieoficjalnie wiadomo, że będzie świadczyć trzy podstawowe usługi: zapewnienia bezpieczeństwa danych, zarządzania mobilnymi urządzeniami i uwierzytelnia użytkowników i zapewniania im dostępu do określonych chmurowych zasobów. Microsoft zapowiada, że rozwiązanie będzie gotowe za kilka tygodni i pojawi się w jego ofercie jeszcze w kwietniu br. Źródło: Microsoft zapowiada nowe narzędzie do zarządzania mobilnymi urządzeniami

RZECZPOSPOLITA

BlackBerry z fatalnymi wynikami sprzedaży

Kanadyjski BlackBerry w IV kwartale poprzedniego roku obrotowego (skończył się 1 marca) sprzedał zaledwie 1,3 mln swoich telefonów, podczas gdy rok wcześniej klientów znalazło jeszcze 6 mln jego urządzeń. W efekcie firma osiągnęła zaledwie 976 mln USD przychodów ze sprzedaży, czyli aż 63,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Producent telefonów zakończył ten okres stratą neto rzędu 423 mln USD (80 centów na akcję). Rok wcześniej BlackBerry miał 98 mln USD zysk netto (19 centów na akcję). Źródło: BlackBerry tonie

GAZETA PRAWNA

Inteligentne gadżety bez spektakularnych sukcesów

Credit Suisse szacuje, że w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat globalny rynek technologii ubieralnej (wearables) osiągnie wartość 50 mld dolarów. Według prognoz firmy analitycznej Canalys, tylko w tym roku producenci wprowadzą na rynek ponad 17 mln egzemplarzy wearables. „Ubieralny” wyścig zbrojeń już się rozpoczął, choć na razie trudno mówić o spektakularnych rynkowych sukcesach. Jedną z przyczyn porażki takich produktów, jak Samsung Galaxy Gear czy Sony SmartWatch, był niedopracowany i niezoptymalizowany system operacyjny (odpowiednio: okrojona wersja Androida i Micrium). Lukę na rynku OS-ów dedykowanych dla wearables wykorzystał Google i zaprezentował światu Android Wea ; kompletnie nowy system operacyjny przygotowany z myślą o inteligentnych gadżetach. Umożliwi on m.in. wyszukiwanie głosowe, obsługę powiadomień i multimediów. System wyświetli na ekranie zegarka najważniejsze informacje o pogodzie czy wynikach ulubionej drużyny. Świat nowych technologii czeka teraz na jakikolwiek ruch ze strony Apple’a. Ponoć nad urządzeniem, które doczekało się już nazwy iWatch, intensywnie pracuje 100-osobowy zespół specjalistów Apple’a. Tim Cook i spółka nie zdradzili jednak jeszcze żadnych szczegółów dotyczących tego tajemniczego projektu. Pisząc o wearables, nie można również zapominać o projekcie Google Glass, choć należy pamiętać, że inteligentne okulary to wciąż produkt skierowany raczej do dość wąskiej grupy odbiorców. Według Richarda Blissa z Forbesa przyszłość technologii ubieralnej nie należy wcale do takich urządzeń, jak Google Glass, a do gadżetów, które będą stanowić bardziej naturalny element naszej garderoby. Źródło: Ubierz się w technologię: Czy inteligentne gadżety podbiją świat?

PULS BIZNESU

Jak uniknąć spotkania ze znajomymi?

Aplikacja Cloak pomaga unikać ludzi, podaje portal telewizji BBC. Jej producenci stworzyli produkt, który wykorzystuje dobrodziejstwa mediów społecznościowych, żeby unikać znajomych. Użytkownik korzysta z Cloak (tłum. pelerynka) i omija nielubianych wujków, natrętne ciocie, znajomych gadułów, fałszywych kolegów czy po prostu szefów. Cloak korzysta z danych o lokalizacji z innych sieci społecznych: Foursquare i Instagram, a następnie określa położenie ludzi z listy znajomych. Aplikacja wysyła powiadomienie, gdy niektóre osoby są w pobliżu. BBC przypomina, że na filozofii anonimowości opiera się aplikacja Snapchat, popularna szczególnie wśród nastolatków. Snapchat kasuje zdjęcia i wideo krótko po ich obejrzeniu. Użytkownicy mogą dzielić się fotkami bez obawy, że może to grozić kompromitacją. Źródło: Cloak - aplikacja do unikania ludzi

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200