Ponad połowa polskich internautów korzysta z mobilnego internetu

Wnioski dla operatorów

Wygląda na to, że operatorzy mają jeszcze dużo pracy nad poprawą jakości usług, ponieważ satysfakcja z mobilnego internetu sięga raptem 31% (łączny udział dwóch najwyższych ocen w skali 1-7). Przy pytaniu o preferowaną wysokość rachunków w przypadku internetu w telefonie 50% badanych wskazało kwotę 5 euro, a przy internecie w komputerze 50% wskazało 12 euro. Rachunki w zdecydowanej większości (76%) użytkownicy opłacają sami.

"Wyniki pokazują, że polscy internauci są bardziej mobilni niż amerykańscy, brytyjscy czy niemieccy - cenią sobie możliwość korzystania z internetu wszędzie, podobnie jak Włosi" - zauważa Tomasz Kulisiewicz, główny analityk w firmie Audytel. "Wskazują na to także motywy korzystania z mobilnego internetu: ankietowani na pierwszych miejscach stawiają mobilność, nawet w domu, oraz zasięg mobilnego dostępu szerokopasmowego. Są za tę wygodę i swobodę gotowi płacić sami, nie oczekując, że rachunki pokryje np. pracodawca. Choć widoczny jest wzrost udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego internetu z laptopów, netbooków i tabletów, a to oznacza, że potrzebują dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego niż w przypadku smartfona" - komentuje Kulisiewicz.

Badanie Ericsson Consumer Lab zostało przeprowadzone przez internet na terenie całego kraju na grupie 1 tys. osób w wieku 16-69 lat. Uzyskano wyniki reprezentatywne dla grupy polskich internautów (18,5 mln osób), stanowiących 65% populacji Polski. Badanie przeprowadzono w sierpniu i wrześniu br. Osoby pracujące stanowiły 67% ankietowanych, studenci 18%, pozostałe 15%. Kobiety i mężczyźni stanowili jednakowo liczną grupę. Badanie opiera się na deklaracjach respondentów.


TOP 200