Pomoc techniczna w Internecie

Wiedeńska spółka Elbatex, dystrybutor podzespołów elektronicznych i sprzętu komputerowego w Polsce, zaoferował swoim klientom pomoc techniczną w Internecie.

Wiedeńska spółka Elbatex, dystrybutor podzespołów elektronicznych i sprzętu komputerowego w Polsce, zaoferował swoim klientom pomoc techniczną w Internecie.

Tworzenie baz danych zawierających informacje techniczne i handlowe jest coraz częściej praktykowane przez dużych dystrybutorów i producentów sprzętu. Bardzo wygodną formą ich udostępnienia danych jest ich prezentowanie jako stron World Wide Web. Łączy się wówczas te bazy z serwerami WWW . Łatwo zmieniać informacje operując od strony bazy danych, a ich prezentacja w postaci graficznej jest wygodna dla użytkownika. Dostępne mechanizmy kontroli pozwalają na dowolne ograniczanie dostępu do poszczególnych stron.

Dotychczasowe metody dostarczania pomocy technicznej są albo stosunkowo drogie (pomoc telefoniczna czy tzw. fax-Callback) albo zawsze w części nieaktualne (katalogi papierowe i umieszczone na CD-ROM). Wykorzystanie Internetu jako medium przekazywania informacji wspomagających klienta ma wiele zalet -jest o wiele tańsze, a gromadzone dane mogą być na bieżąco uzupełniane.

Othmar Lackner dyrektor Elbatexu stał się prawdziwym entuzjastą Internetu. Do swoich partnerów skierował takie oto przesłanie - "Pragnąłbym, aby małe i średnie przedsiębiorstwa wzięły sobie Internet do serca. Bowiem chodzi o zachowanie zdolności konkurencyjnej". Jego zdaniem, Internet pozwala w pewnej mierze zrównać ze sobą firmy małe i duże - bowiem każda z nich niezależnie od swojej wielkości może uzyskać jednakowy dostęp do informacji.


TOP 200