Polskie typy na Europę

Zwycięzcy tegorocznej polskiej edycji konkursu Best of European Business zmierzą się w marcu przyszłego roku z zagranicznymi konkurentami w walce o europejskie laury.

W polskiej edycji konkursu Roland Berger Strategy Consultants "Best of European Business" zwyciężyły Solaris Bus & Coach, PKN Orlen i Inter Groclin Auto. Zwycięskie firmy zmierzą się z europejskimi konkurentami w finale, który odbędzie się w ramach Szczytu Europejskiego w marcu 2007 roku w Brukseli. "Best of European Business, edycja 2006" odbywa się w 10 krajach Unii Europejskiej: Szwajcarii, Portugalii, Hiszpanii, Holandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Danii i - po raz drugi - Polsce.

Firmy zakwalifikowane do konkursu walczyły o tytuł "Best of European Business" w trzech kategoriach. W kategorii "wzrost" nominowanych było pięć firm: Solaris Bus & Coach, Inter Cars, Kolporter, SM Mlekovita, Prokom Software. Najlepszy okazał się Solaris Bus & Coach, największy polski producent autobusów w naszym kraju. Uzasadnieniem nagrody jest wzrost sprzedaży, stworzenie marki polskiej rozpoznawalnej na międzynarodowym rynku, dobre wyniki finansowe oraz trwałe perspektywy wzrostu. W latach 2002 Solaris Bus & Coach wzrosły w okresie 2002-2005 blisko trzykrotnie, firma udanie działa na rynku europejskim, m.in. w roku 2005 uzyskała 15-proc. udział w niemieckim rynku autobusów niskopodłogowych.

Zobacz również:

  • Cisco finalizuje przejęcie Splunk

O wyborze zwycięzcy w kategorii "europejskość" decydowało przede wszystkim kryterium udziału przychodów zrealizowanych w krajach Unii Europejskiej z wyłączeniem Polski (UE-24). Zwycięzcą, w gronie nominowanych Inter Groclin Auto, Fabryka Mebli Forte, Nowy Styl, Solaris Bus & Coach, Tele-Fonika Kable, okazał się Inter Groclin Auto. Firma produkuje poszycia foteli samochodowych. W uzasadnieniu podkreślono innowacyjność, rozpoznawalną wysoką jakość wyrobów oraz efektywną strategię ekspansji na rynki europejskie. Prawie cała produkcja firmy dostarczana jest do Szwecji, Belgii, Francji i Holandii, a wśród odbiorców znajdują się Volvo, Mercedes, Audi czy Mitsubishi.

Zwycięzcę w kategorii "fuzje i przejęcia" wyznaczono w oparciu o wartość transakcji fuzji i przejęć w latach 2004-2006. O tytuł walczyły Boryszew, Computerland, PKN Orlen, Polska Grupa Farmaceutyczna oraz Vistula & Wólczanka. Zwyciężył PKN Orlen, co uzasadniano realizowaniem intensywnego rozwoju poprzez fuzje i przejęcia i traktowaniem przez firmę połączenia

z Unipetrolem jako punktu wyjścia do dalszej ekspansji na rynki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a także inwestycjami PKN Orlen w wydobycie ropy. Po transakcji PKN Orlen stał się najpotężniejszym graczem w całej Europie Środkowo-Wschodniej w sektorze chemikaliów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200