Polskie strony WWW ładują się zbyt wolno

Polska firma hostingowa przeanalizowała odpowiedzi 100 administratorów stron internetowych, zarówno tych zarządzających własnym serwisem, jak i tych świadczących profesjonalne usługi tego typu. Z ankiety przeprowadzonej przez Dhosting.pl wynika, że największym problemem z jakimi borykają się administratorzy stron WWW, jest zbyt wolne ładowanie serwisu.

Zwraca na to uwagę aż 40% ankietowanych przez dhosting.pl. Z innego badanaia – przeprowadzonego przez firmę Incapsula – wynika, że ponad 60% internautów rezygnuje z e-zakupów jeśli strona wczytuje się dłużej niż 5 sekund. Rafał Kuśmider z dhosting.pl mówi, „Przyczyną powolnego ładowania strony jest nie tylko jej przeładowanie multimediami, problem tkwi także w limitach hostingu. Zazwyczaj są one na tyle niskie, że w momencie zwiększenia ruchu strona wczytuje się wolno albo wcale. Stąd tak istotny jest dzisiaj elastyczny web hosting i możliwość zwiększenia mocy obliczeniowej „na żądanie”.

Do częstych problemów należy zaliczyć także niedostosowanie serwisu do potrzeb urządzeń mobilnych, malware (niemal 20% wskazań) oraz mało atrakcyjny wygląd strony (niemal 15% wskazań).

Zobacz również:

Choć ankietowani przyznają, że korzystają z rozwiązań takich jak Google, HotJar, Webmaster Tools czy SpeedCurve, to zwracają jednocześnie uwagę na ich ograniczoną funkcjonalność. To powoduje, że zazwyczaj nie są oni w stanie lokalizować źródeł problemów.

Zdecydowania większość przyznała, że dostępne na rynku rozwiązania mają zbyt ograniczoną funkcjonalność, są za drogie, wskazują jedynie zdawkowe informacje o problemie lub nie diagnozują go wcale.

Sytuację dobrze obrazują wyniki badania: spośród wszystkich ankietowanych przez dhosting.pl administratorów jedynie dwóch wskazało, że nie byliby oni zainteresowani rozwiązaniem, które diagnozowałoby problem a następnie generowało raport przeznaczony dla nich lub ich klientów. Aż 98% administratorów byłoby skłonnych zapłacić za narzędzie, które monitorowałoby problemy związane z bezpieczeństwem, szybkością wczytywania strony czy jej pozycjonowaniem.

„To dostawca usług hostingowych powinien wyposażyć klientów w odpowiednie narzędzia. Niestety, polski rynek jest dość skostniały, dostawcy rzadko wprowadzają nowe usługi a za te, które oferują, zazwyczaj żądają więcej niż powinni. Z naszych danych wynika, że w ponad połowie przypadków za usługi abonamentowe klienci przepłacają przynajmniej o 30% – konkluduje Rafał Kuśmider.