Polski rynek Contact Center

Raport firmy badawczej Datamonitor wskazuje, że polski rynek Contact Center wzrośnie w przyszłym roku o 26 proc., a średni wzrost do 2005 r. może wynieść 20 proc. rocznie.

Raport firmy badawczej Datamonitor wskazuje, że jak dotąd Polska jest największym rynkiem Contact Center w Europie Środkowej. Przeprowadzone przez firmę badanie wskazuje, że krajowy rynek CC wzrośnie w przyszłym roku o 26 proc., a średni wzrost do 2005 r. może wynieść 20 proc. rocznie.

Liczba ośrodków informacyjnych Call Centers ma zwiększyć się z 360 (2000 r.) do 1005 (2005 r.), przy czym wzrost ten będzie możliwy w dużej mierze dzięki udziałowi polskich firm, które coraz częściej korzystają z oferty systemów CC. Ponadto szacuje się, że największy wzrost zostanie odnotowany w sektorze finansowym.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Według oceny Mariusza Cyganka z Genesys Telecommunications Laboratories - firmy dostarczającej rozwiązania Call Center w Polsce: "Na początku istnienia tego rynku w Polsce najwięcej systemów obsługi klienta kupowały firmy telekomunikacyjne, ale obecnie najbardziej dynamiczny wzrost zainteresowania obserwuje się w segmencie banków i instytucji finansowych. Oczekujemy, że zapotrzebowanie na systemy Contact Center będzie się również zwiększać w trzecim obszarze zainteresowań - w sektorze publicznym".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200