Polski internauta według ARC
- Olaf Krynicki,
- 23.04.2001, godz. 13:47
Z Internetu korzysta ok. 3,5 mln Polaków powyżej 15 roku życia - wynika z badania Internet Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Z Internetu korzysta ok. 3,5 mln Polaków powyżej 15 roku życia - wynika z badania Internet Monitor, przeprowadzonego w lutym przez ARC Rynek i Opinia. W ciągu roku liczba osób korzystających z sieci wzrosła o niewiele ponad jedną czwartą. Najczęściej z Internetu korzystają mężczyźni i osoby z wykształceniem średnim i niepełnym wyższym, w wieku 15-29 lat. Kobiety stanowią nieco ponad 1/3 liczby polskich internautów.
Co trzeci polskich internauta korzysta z Internetu codziennie. 22% łączy się z siecią raz na dwa tygodnie lub rzadziej. Polacy najczęściej surfują po sieci w domu (53,5%), w pracy (36,1%), w szkole lub na uczelni (28,1%). 21,4% użytkowników korzysta z kawiarenek internetowych. Przeważająca większość internautów (84,0%) łączących się z Internetem z domu korzysta z numerów dostępowych operatorów telefonii stacjonarnej. Jednak coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z łączy szerokopasmowych - obecnie już 7%.
Zobacz również:
- ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
Internet jest dla polskich użytkowników przede wszystkim źródłem informacji i edukacji, a także sposobem komunikacji. Najczęściej poszukiwane informacje związane są z muzyką i plikami dźwiękowymi (34,3%). Internauci poszukują w sieci również aktualności z kraju i ze świata (26,8%), informacji kulturalnych (22,2%), wiadomości potrzebnych do nauki (21,4%) oraz związanych z biznesem i ekonomią (20,1%).
Przeważająca większość polskich internautów (61,0%) chętniej wchodzi na strony polskojęzyczne, a 35,5% równie często odwiedza strony polsko- i obcojęzyczne. Pytani o portale, z których korzystają najczęściej, internauci wymieniają: Onet - 43,2%, Wirtualną Polskę - 29%, Interię - 3,8%, AltaVistę - 3,2%, Gazetę Wyborczą - 2,9%, Yahoo! - 2,5%, Arenę - 2,2%.