Polski bank oferuje indywidualnym klientom możliwość uwierzytelniania się za pomocą biometrii

Pierwszą w Polsce instytucją, która jzdecydowała się potwierdzać tożsamość indywidualnych użytkowników korzystających z jej usług, wykorzystując do tego celu kartę biometryczną, został Bank Pocztowy. Rozwiązanie to – opracowane wspólnie z firmami Mastercard i Thales - jest dostępne od dzisiaj.

Grafika: ITBC

Dokonanie każdej płatności zbliżeniowej wymaga odcisku palca posiadacza karty. W grudniu ubiegłego roku Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie kart biometrycznych dla firm, jako jedna z pierwszych instytucji w Europie. Zarząd Banku podkreśla, że udostępnienie karty biometrycznej klientom indywidualnym jest kolejnym działaniem wpisującym się w jej strategię rozwoju.

W I edycji sprzedaży limitowanej oferowanych jest 950 sztuk kart biometrycznych. Najpierw uruchamiana jest sprzedaż dla klientów, którzy posiadają już rachunek w Banku Pocztowym. Kartą biometryczną można realizować wszystkie transakcje, niektóre będą wymagały kodu PIN. Kartą można tez realizować płatności internetowe oraz dodać do portfeli cyfrowych udostępnianych przez bank.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Cisco finalizuje przejęcie Splunk
  • Dzięki nowym przepisom, walka z nadużyciami w komunikacji elektronicznej będzie łatwiejsza

Karty oraz potrzebne do rejestrowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarcza francuska firma Thales, która jest autorem tego innowacyjnego produktu. Co ważne, wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.

Karty biometryczne to zupełnie nowa jakość w zakresie bezpieczeństwa realizacji transakcji bezgotówkowych. Odcisk palca, a mówiąc precyzyjniej pozyskany wzorzec biometryczny odcisku linii papilarnych palca, jest czymś unikatowym dla każdego człowieka. Oznacza to, że wyeliminowane zostaje ryzyko dokonania transakcji zbliżeniowej przez kogoś innego niż prawowity posiadacz karty. Jesteśmy pierwszym bankiem na rodzimym rynku, który wprowadza to innowacyjne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i jednocześnie jednym z nielicznych w Europie”, komentuje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego Banku Pocztowego.

Źródło: ITBC

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200