Polski Ericsson inwestuje i zatrudnia

Inwestycje operatorów telekomunikacyjnych, w szczególności komórkowych w sieci 3G i modernizację sieci GSM sprawiły, że sprzedaż Ericssona wzrosła o 50%. Lars Svensson, prezes polskiego Ericssona przewiduje, że w tym roku sytuacja powinna być równie dobra. Spółka zapowiada także uruchomienie globalnego centrum nadzoru nad siecią i zatrudnienie w Polsce 100 specjalistów.

Według raportu Computerworld TOP 200, Ericsson w roku 2006 zanotował blisko 436 mln zł przychodów. Wzrost o 50% w roku 2007 oznacza, że sprzedaż szwedzkiego dostawcy w Polsce sięgnęła ponad 650 mln zł. Ericsson w lutym opublikuje szczegółowe roczne wyniki całej korporacji, w kwietniu dostępny będzie raport oddziału polskiego. Według Larsa Svenssona, tylko w grudniu 2007 polski Ericsson miał przychody na poziomie całego roku 2003.

Więcej trzeciej generacji

Dobre wyniki spółki to efekt inwestycji operatorów sieci komórkowych w technologie trzeciej generacji. Ericsson dostarczył m.in. technologię HSDPA PTC i Polkomtelowi, która w obecnej formie pozwala na osiąganie transferu rzędu 7,2 Mbit/s. Z szacunków spółki wynika, że dwaj operatorzy mają już łącznie kilkaset tysięcy użytkowników mobilnego internetu.

Zobacz również:

Obok dostaw infrastruktury sieciowej Ericsson rozwija także ofertę usługową i outsourcingową dla operatorów (managed services), wykorzystując m.in. centrum nadzoru nad siecią, które przejął wraz z umową na zarządzanie i utrzymanie sieci Netii w 2006 roku, a później Polkomtela. Ośrodek zatrudnia obecnie 180 osób w Warszawie i Katowicach. To w jego struktury zostanie włączona nowa inwestycja Ericssona.

Inwestycje i zwiększenie zatrudnienia

Spółka planuje zainwestować około 30-40 mln zł w ciągu dwóch lat w budowę Global Network Operation Center (GNOC), które powstanie w Polsce. Ericsson planuje zatrudnić na potrzeby nowego centrum 100 pracowników - przede wszystkim absolwentów wyższych uczelni technicznych w Warszawie i Katowicach, gdzie Global Network Operation Center będzie się mieścił. Dla nowych pracowników przewidziano szkolenia w Warszawie i Sztokholmie. Zadaniem centrum jest obsługa globalnej sieci korporacyjnej Ericssona, a także stu jego klientów z całego świata. Ośrodek w Polsce będzie największym takim centrum obsługującym sieci stacjonarne. Jego nowe funkcje będą wdrażane stopniowo w trakcie 2008 roku.


TOP 200