Polski Dell pnie się do góry

Dell Computer Poland plasuje się na piątym miejscu na polskim rynku producentów sprzętu komputerowego (w 2000 roku była to pozycja ósma). Przed nim jest Compaq (na pierwszej pozycji) i trzej producenci krajowi. Udział firmy w polskim rynku pecetów szacuje się na ok 4,5 %.

Dell Computer Poland plasuje się na piątym miejscu na polskim rynku producentów sprzętu komputerowego (w 2000 roku była to pozycja ósma). Przed nim jest Compaq (na pierwszej pozycji) i trzej producenci krajowi. Udział firmy w polskim rynku pecetów szacuje się na ok 4,5 %.

"Naszym celem w Polsce jest rynek korporacyjny, gdyż nie planujemy konkurować cenowo z producentami komputerów dla odbiorców indywidualnych. Polski rynek komputerowy różni się od innych krajów europejskich, gdzie lokalni producenci nie mają tak silnie ugruntowanej pozycji", wyjaśnia prezes Durka.

Zobacz również:

Polski oddział producenta uplasował się w ubiegłym roku na trzecim miejscu na rynku notebooków i serwerów SIAS. Spółka nie posiada danych dotyczących rynku stacji roboczych, gdyż nikt nie prowadzi w Polsce statystyk tego sektora.

Na rynku desktopów Dell odnotował w ciągu roku wzrost sprzedaży o 20,7 % (udział w rynku wynosi 4 %), komputery przenośne sprzedawały się lepiej o 25,6 % (udział w rynku - 7,6 %), serwery natomiast znalazły o 76 % więcej nabywców (udział w rynku 12,3 %).

Firma pochwaliła się również 200-procentowym wzrostem wartości produktów sprzedanych przez Internet.

Spółka, tłumacząc się decyzją korporacji, nie przedstawiła wyników finansowych polskiego oddziału. Prezes Roman Durka powiedział jedynie, że w porównaniu do minionego roku obrachunkowego, zarówno zysk netto jak i przychody Dell Computer Poland wzrosły o kilka procent, nie przekraczając poziomu 10%.