Polska zwycięzcą tegorocznej edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania

Polska odniosła duży sukces w tegorocznej edycji konkursu CodeWeek (Europejski Tydzień Kodowania), który jest organizowany od ośmiu lat. Nie dość że weszła po raz pierwszy przebojem na podium, to zajęła na nim pierwsze miejsce.

Codeweek

Z wynikiem ponad 20 tys. zgłoszonych inicjatyw programowania (dokładnie 20 505), Polska zdobyła złoto. Nasz kraj zajął też pierwsze miejsce w kategorii „liczba inicjatyw kodowania w stosunku do populacji”, według której ustalany jest coroczny ranking. Na podium w tym rankingu znalazły się też Estonia (543 wydarzenia) oraz Austria (2924 wydarzenia).

W ogólnej liczbie zgłoszonych inicjatyw prześcignęła nas w tym roku jedynie Turcja z wynikiem prawie 23 tysięcy inicjatyw. Na trzecim miejscu znaleźli się Włosi z blisko ośmioma tysiącami wydarzeń.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Bot kodowania Copilot Chat dostępny w postaci publicznej wersji zapoznawczej

Droga do sukcesu była długa. W 2014 r. Polacy zrealizowali 283 inicjatywy, w 2015 r. były to już 2062 wydarzenia, edycję 2016 skończyliśmy z wynikiem 4674, w 2017 r. zrealizowaliśmy 2302 inicjatywy, a 2018 rok to 5088 wydarzeń.

Jednak tegoroczny wynik (20 505 inicjatyw) zaskoczył wszystkich. Dość powiedzieć, że ponad 20 tysięcy wydarzeń to ponownie prawie 1/3 wszystkich europejskich inicjatyw zgłoszonych do konkursu CodeWeek.

Warto też wiedzieć, które miasta przyczyniły się w największym stopniu do tego sukcesu. Prym wiedzie tu Warszawa (998 wydarzeń) a na kolejny znalazły się następujące miasta oraz regiony: Kraków – 989, Poznań – 809, aglomeracja śląska – 757, Łódź – 545, Szczecin - 469, Wrocław – 387, Trójmiasto – 386, Bydgoszcz – 313 i Białystok – 277. Są to tylko niektóre miejsca, w których w tym roku Polacy wykazali się cyfrowymi kompetencjami.

Po tegorocznym sukcesie wszyscy pasjonaci programowania nie mogą doczekać się kolejnej edycji konkursu, czyli CodeWeek2021. Można mieć tylko nadzieję, że również za rok będziemy świętować podobny sukces.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200