Polska usługa antyspamowa
- Józef Muszyński,
- 30.04.2008, godz. 13:46
Antyspam.net to usługa filtrowania poczty elektronicznej dostępna na rynku polskim od 2007 roku.
W ramach usługi oferowane jest filtrowanie poczty elektronicznej - od udostępnienia serwera, przez konfigurację oprogramowania po konsultacje i pomoc techniczną. Użytkownicy korzystający z usługi Antyspam.net mają stały dostęp do swojej prywatnej kwarantanny oraz dzienników filtrowania.
Antyspam.net wykorzystuje dwie grupy filtrów. Filtr heurystyczny decyduje o przyjęciu lub odbiciu wiadomości do nadawcy, wykorzystując kilka rożnych technologii weryfikacji połączenia takich jak listy RBL, SPF, analiza połączenia SMTP i baza reputacji serwera SMTP.
W etapie drugim stosowany jest samouczący się filtr statystyczny. Wiadomości zaklasyfikowane na drugim etapie jako spam są standardowo zatrzymywane w prywatnej kwarantannie użytkownika albo są oznaczane znacznikiem "[SPAM]" w temacie. Skuteczność tego filtra dostawca usługi określa na ponad 99,9 proc.
Usługa jest rozwiązaniem adresowanym do niedużych firm, które nie zatrudniają własnego administratora poczty elektronicznej lub chcą zaoszczędzić na kosztach utrzymania.