Polityka może zapobiec skutkom awarii
- 13.05.2008
Analitycy Forrester Research radzą, jak menedżer IT może przekonać dyrektora finansowego do inwestycji w system disaster recovery.
Analitycy Forrester Research radzą, jak menedżer IT może przekonać dyrektora finansowego do inwestycji w system disaster recovery.
firm przyznaje, że w ostatnich pięciu latach doświadczyła przynajmniej jednej awarii, którą można zakwalifikować jako zdarzenie wymagające urucho-mienia planu awaryjnego.
Aby osiągnąć swój cel, powinni oni przede wszystkim umieć wyjaśnić, że tego typu system nie jest tylko kosztowną polisą ubezpieczeniową, ale "umożliwia zwiększenie efektywności bieżącej pracy przez nie tylko zabezpieczenie przed krytycznymi awariami, ale również ograniczenie czasu przestojów w wypadku mniej poważnych zdarzeń" - zauważa Stephanie Balarous, analityk z Forrester Research.
Jednym z najbardziej widocznych błędów w ocenie zagrożenia krytycznymi awariami jest kojarzenie go przede wszystkim z wydarzeniami nadzwyczajnymi, jak np. powódź lub huragan. Natomiast w rzeczywistości przyczyny są znacznie bardziej prozaiczne: brak zasilania, poważne uszkodzenie sprzętu lub też systemu sieciowego. "Menedżer IT powinien dobrze się przygotować do dyskusji o inwestycji w rozwiązania do awaryjnego odtwarzania systemu. Zamiast prezentować plan typu: potrzebuję 100 tysięcy, aby zabezpieczyć nasz system przed potencjalnym zagrożeniem, znacznie lepiej jest zacząć od informacji: godzina przestoju oznacza straty np. 10 tysięcy, więc może warto ograniczyć ryzyko" - konkluduje Stephanie Balarous.