Policja z nową usługą - trwają testy e-Notatnika
-
- 03.04.2023, godz. 13:08
Cyfryzacja polskich organów administracji publicznej przyśpiesza. Policjanci rozpoczęli właśnie testy rozwiązania e-Notatnik. Czym jest oraz do czego służy?
Administracja publiczna w naszym kraju na przestrzeni ostatnich kilku lat wykonała ogromny krok wprzód w kwestii wdrożenia nowych usług cyfrowych. Polacy nie muszą już nosić klasycznych dokumentów, mogą wygodnie wypełnić PIT poprzez dedykowany portal czy też skorzystać z platformy e-Zdrowie, a wymienione przykłady to zaledwie początek usług cyfrowych dostępnych dla "Kowalskiego".

Testy aplikacji e-Notatnik
Źródło: policja.pl
Z drugiej strony cyfryzacja przyśpiesza również w służbach. Ich pracownicy co chwilę dostają nowe narzędzia, które mają ułatwiać ich pracę.
Zobacz również:
Komenda Główna Policji pochwaliła się wdrożeniem testów aplikacji e-Notatnik. W praktyce jest to kompleksowy system informatyczny stworzony w celu gromadzenia oraz przetwarzania danych, który ma znacząco przyspieszyć pracę operacyjną policjantów realizujących działania w terenie.
Z dniem 27 marca 2023 roku aplikacja e-Notatnik została uruchomiona w wybranych jednostkach policji na terytorium całej Polski.
Głównym zadaniem e-Notatnika jest zoptymalizowanie przepływu informacji dla ponad 100 tysięcy funkcjonariuszy oraz pracowników cywilnych policji. Rozwiązanie zintegrowano również z Systemem Powiadamiania Ratunkowego. e-Notatnik ma również zoptymalizować czas pracy policjantów poświęcany na tworzenie notatek z interwencji.
System e-Notatnik składa się z trzech elementów - modułu zadaniowego, dokumentacyjnego oraz dokumentacji akcesoryjnej z przebiegu służby.
Policjanci, którzy testują rozwiązanie mają realny wpływ na wygląd finalnej wersji aplikacji, która nadal pozostaje w fazie testów.