Połączenie gigantów: Viacom kupuje CBS

Viacom i CBS, koncerny medialne, podpisały umowę o połączeniu. Transakcja, szacowana na 80 mld USD, będzie największą z zawartych dotąd w branży medialnej. Nowa firma będzie nazywać się Viacom.

Viacom i CBS, koncerny medialne, podpisały umowę o połączeniu. Transakcja, szacowana na 80 mld USD, będzie największą z zawartych dotąd w branży medialnej. Nowa firma będzie nazywać się Viacom.

Nowo powstałym koncernem będzie kierować Sumner Redstone, prezes Viacom, a dyrektorem wykonawczym będzie Mel Karmazin, prezes CBS. Szacowany przychód za rok finansowy 1998 połączonych firm ma wynieść ok. 21 mld USD.

W wyniku połączenia nowy Viacom stanie się potentatem w produkcji, promocji i dystrybucji produktów związanych z rozrywką, sportem, a także wiadomości i muzyki. Firma będzie też kontynuowała inwestycje związane z Internetem i sieciami telewizji kablowych. Pod koniec sierpnia br. Viacom podjęła już wyzwanie stworzenia firmy działającej tylko w Internecie, powołując MTV Interactive.

"Możliwości nowej firmy do wzrostu w Internecie są wspaniałe" - stwierdził Mel Karmazin. "Nasze uznane marki - od CBS Television Network, CBS News, CBS Sports, przez MTV, VH1, Nickledon do Paramount - pozwolą nam na stworzenie najbardziej dynamicznej i klarownej strategii internetowej w branży medialnej".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200