Polacy najlepsi w Europie trzeci raz z rzędu

Studenci Szkoły Głównej Handlowej ponownie zwyciężyli w konkursie Google Online Marketing Challenge w Europie i są jednym z pięciu najlepszych zespołów globalnie. Dodatkowo trzy zespoły studentów Informatyki Stosowanej i Technicznych Zastosowań Internetu z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu znalazły się wśród piętnastu najlepszych drużyn Europy (Top 15 Europy).

Łącznie więc aż cztery polskie zespoły znalazły się w Top 15 Europy konkursu Google OMC 2011. Zwycięski zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie już po raz trzeci z rzędu został europejskim laureatem organizowanego przez Google światowego konkursu marketingu internetowego Online Marketing Challenge (OMC). Silną pozycję ma też jednak Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W tegorocznej zwycięskiej drużynie Szkoły Głównej Handlowej znalazła się Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk. Opiekunem naukowym grupy był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Zgodnie z zasadami konkursu zespoły biorące w nim udział musiały nawiązać współpracę z lokalną firmą, opracować dla niej strategię marketingową w internecie i przeprowadzić skuteczną trzytygodniową kampanię reklamową AdWords za kwotę 200 USD, udowadniając, że przy tak niskim budżecie można w określonym czasie osiągnąć wymierne cele marketingowe.

Zobacz również:

  • Chmury także mają szczyty. „Best in cloud 2022”

Zwycięski zespół SGH wzorcowo przeprowadził kampanię firmy Adrenalina Park z Dolnego Śląska. Celem projektu było poinformowanie potencjalnych klientów o ofercie oraz skłonienie ich do odwiedzenia strony www i rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego. W trakcie trzytygodniowej kampanii w wyszukiwarce komunikat reklamowy wyświetlony został 20 tysiącom osób, z czego co dziesiąta przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy.

Jak podkreślają członkowie zwycięskiego zespołu, sama optymalizacja systemu AdWords to nie wszystko. "Staraliśmy się wykorzystać niemal wszystkie dostępne narzędzia, jakie oddaje do dyspozycji system AdWords. Testowaliśmy optymalizatory, analizowaliśmy różnego typu raporty np. na podstawie raportu lokalizacji wyeliminowaliśmy w trakcie kampanii miejscowości, w których zainteresowanie ofertą było najmniejsze, dbaliśmy o to, aby cały czas mieć odpowiednie benchmarki a więc np. zawsze co najmniej dwa różne teksty reklamowe do testowania" - mówi Łukasz Lewandowski.

Decyzję o wyborze najlepszych drużyn podjęło jury złożone z autorytetów akademickich reprezentujących renomowane światowe uczelnie. Laureaci Google Online Marketing Challenge z SGH, oprócz prestiżu, w nagrodę otrzymają nowoczesne laptopy i odwiedzą siedzibę Google w Dublinie. W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 15 tysięcy uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie 3082 zespoły. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest zespół z Uniwersytetu Houston w Stanach Zjednoczonych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200