Polacy na targach CeBIT 2011

Nie wiem, w jakim stopniu analogia ze Stadionem Narodowym będzie aktualna w 2012 roku, niemniej oba polskie stoiska wyglądały świetnie, górując nad sąsiedztwem. Przez jasne wnętrze i zero-jedynkowe oznaczenie od razu sugerują, że polską siłą jest technologia cyfrowa, informatyka, w tym także to, czego nie widać z zewnątrz. Każde stoisko regionalne ma maskotkę - na jednym z nich jest czytnik wyposażony w syntezer głosu, na drugim sympatyczny robot trzymający jabłko. Ci zaś, którzy chcą w przerwie napić się kawy lub coś zjeść, zauważą, że na ladzie baru wyświetlane są ruchome obrazy. Polskie stoisko to jednak nie tylko maskotki i ciekawostki. Jest tam także solidna porcja wiedzy, m.in. o polskich samolotach bezzałogowych.

Promocja polskich regionów na CeBIT

Ministerstwo Gospodarki, chcąc zachęcić polskie regiony do aktywnej promocji na CeBIT, wystawiło na targach dwa stoiska narodowe o łącznej powierzchni 500 mkw. Zostały one zorganizowane pod hasłami przewodnimi "Invest in Poland" oraz "Informatyka Polską Specjalnością". Resort przygotowuje też instrumenty, które zapewnią przedsiębiorcom dofinansowanie udziału w targach w ramach działania 6.5.2. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

W targach CeBIT 2011 uczestniczyło ponad 60 polskich firm, a stoiska naszych wystawców zajmowały łącznie 1250 mkw. powierzchni wystawienniczej. To trzy razy więcej niż w roku 2010! Przykładem promowanych w Hanowerze polskich rozwiązań mogą być kasy i drukarki fiskalne prezentowane przez poznańską firmę HANT Maria Kurowska oraz i wchodzące w skład Grupy . "Zainteresowanie ze strony dystrybutorów systemów kasowych z krajów europejskich (Hiszpania, Włochy, Grecja, Rumunia, Bułgaria, Turcja) oraz Ameryki Południowej (Argentyna i Wenezuela), z jakim spotykają się nasze urządzenia fiskalne, świadczą o wysokim poziomie polskiej myśli technicznej w tak istotnej dla polskiej gospodarki branży" - twierdzą przedstawiciele stoiska.

Polskie stoiska narodowe cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem zarówno zwiedzających, jak i wystawców. Zwiedzających przyciągał zarówno atrakcyjny wygląd ekspozycji, jak i bogata oferta informacyjna dotycząca możliwości inwestycyjnych na terenie poszczególnych regionów kraju, a także polskiego rynku ICT i firm z tego sektora w Polsce. Te informacje prezentowały wersje angielskie i niemieckie naszego raportu Computerworld TOP200. Wielkie zainteresowanie wzbudzał antyterrorystyczny robot wyprodukowany przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów w Warszawie, jednostkę badawczo-rozwojową Ministerstwa Gospodarki.

Polskie stoisko a współpraca międzynarodowa

Polscy wystawcy mieli do dyspozycji kompletne zaplecze targowe, w tym: Internet, salonik VIP, w którym mogli prowadzić rozmowy biznesowe z kontrahentami, przestrzeń konferencyjną oraz bar, gdzie serwowane były ciepłe posiłki. Przykładowo na polskim stoisku Politechnika Poznańska podpisała list intencyjny o współpracy z przedstawicielami brazylijskiego sektora ICT. Z kolei delegacja Ministerstwa Gospodarki odbyła szereg spotkań z wystawcami z Polski i zagranicy. Polskie stoisko narodowe odwiedzili m.in.: ambasador Salwadoru w Niemczech, która wkrótce przyjmie akredytację na Polskę, delegacja japońskich przedsiębiorców i targów ICT oraz przedstawiciele hiszpańskich i portugalskich klastrów ICT zainteresowanych współpracą z polskim sektorem teleinformatycznym.


TOP 200