Pokierować karierą w internecie

Z myślą o stworzeniu "społeczności profesjonalistów" wystartował we wrześniu 2007 r. serwis Profeo.pl od Grupy Pracuj.pl. - Wbrew powszechnie panującej opinii polskie serwisy społecznościowe nie są kopiami rozwiązań zachodnich. Polskie społeczności oferują więcej możliwości wymiany opinii, nie tylko na tematy związane z pracą, ale również z innymi, pozazawodowymi zainteresowaniami- wyjaśnia Marcin Zabielski, prezes spółki Profeo sp. z o .o., który pracuje również jako Business Development Director w Grupie Pracuj sp z o. o.

Pokierować karierą w internecie

Oferty pracy na Profeo

Profeo.pl chce być platformą skierowaną do wszystkich specjalistów niezależnie od branży. - Serwis jest otwarty zarówno dla dyrektorów przedsiębiorstw czy menedżerów, jak również lekarzy, dziennikarzy czy architektów. Ważne jednak jest, aby każdy z użytkowników otrzymywał właściwą dla siebie informację- dodaje Zabielski. Temu ma służyć możliwość profilowania informacji, mająca wspomóc tworzenie wąskich społeczności rzeczywiście zainteresowanych danym tematem.

Zobacz również:

  • LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
  • Jak przygotować bezkonkurencyjne ogłoszenie o pracę
  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Siatka kontaktów

Pewne powiedzenie mówi, że tylko siedem etapów znajomości dzieli nas do dotarcia do każdego człowieka na świecie. My mamy znajomych, którzy mają swoich znajomych, którzy mają kolejnych znajomych itd.

We wrześniu 2005 r. w polskiej sieci pojawiło się Ogniwo.net. Ideą powstania serwisu był właśnie fakt, że każdy człowiek ma wielu znajomych, którzy też mają znajomych (a znajomi znajomych również mają znajomych). Cała ta grupa osób tworzy siatkę kontaktów, ale nie jest się w stanie z niej w pełni korzystać. Jak głosi założenie serwisu: "Znalezienie pracy, inwestora czy też nowego pracownika jest łatwiejsze jeśli zostanie wsparte pozytywną opinią kogoś komu ufamy."

Pokierować karierą w internecie

Fora tematyczne w Ogniwo.net

- Wierzymy, że na rynku jest miejsce dla polskich serwisów i to nie jednego. LinkedIn jest serwisem wyraźnie adresowanym do najwyższej klasy managerów, a ile jest takich osób wśród wszystkich osób pracujących w Polsce? Trzeba tu przecież uwzględnić pracowników średniego szczebla, operacyjnych, studentów itd. Wszyscy oni potrzebują kontaktów- podkreśla Wojciech Napierała z Ogniwo.net.

Według statystyk Alexa.com liderem polskich serwisów social-networking jest serwis Goldenline.pl

Michał Faber, twórca Biznes.net, myślał już od 1999 r. o założeniu serwisu łączącego profesjonalistów z różnych branż. - Widziałem potrzebę stworzenia serwisu w ramach którego komunikowaliby się i spotykali specjaliści z różnych dziedzin, nabywcy i dostawcy rozmaitych usług i produktów. Ciekawą formułę dla takiego serwisu przyniósł trend społecznościowy, w ramach którego powstawały serwisy zbudowane wokół sieci społecznej, a marketing takich serwisów był głównie wirusowy- wspomina Faber.

Ostatecznie serwis ujrzał światło dzienne w czerwcu 2006 r., a po 6 miesiącach od premiery zainwestował w niego fundusz MCI Management. Biznes.net umożliwia tworzenie głównie rzeczywistych sieci kontaktów- mocno ograniczając tworzenie internetowych znajomości. W ten sposób właściciele serwisu chcą promować praktyczne wykorzystanie Biznes.net jako wsparcia biznesu.

- Dochodzą mnie z rynku opinie, że żaden z polskich konkurentów biznes.net nie jest zbyt poważnie traktowany przez ludzi biznesu- po prostu nie mają czasu na internetową zabawę- uważa Faber. - Wierzę że nasze podejście i strategia produktowa pozwoli wypozycjonować biznes.net jako ściśle biznesowy serwis społecznościowy.

Pokierować karierą w internecie

Kalendarium w Biznes.net

Trudno oszacować, ilu użytkowników GoldenLine, Ogniwo.net, Biznes.net czy Profeo, znalazło pracę dzięki zamieszczonych na nich swoim profilom. Każdy z tych serwisów różni się od siebie- jedne są bardziej dyskusyjne, inne bardziej rekrutacyjne lub biznesowe. LinkedIn zrozumiał, że musi się zmienić i dopasować do nowych czasów, jeśli nie chcę powoli wpadać w zapomnienie. Polskie professional networking również próbują znaleźć swoje miejsce, by być zauważalne w internecie.


TOP 200