Podział kompetencji

Hogart i Comp staną się wkrótce specjalizowanymi partnerami Oracle Polska w zakresie wdrażania hurtowni danych z wykorzystaniem jego rozwiązań.

Hogart i Comp staną się wkrótce specjalizowanymi partnerami Oracle Polska w zakresie wdrażania hurtowni danych z wykorzystaniem jego rozwiązań.

Oracle Polska Sp. z o.o. zamierza zmienić zasady współpracy z partnerami, którzy mają się specjalizować w poszczególnych segmentach rynku. "Nasze dotychczasowe umowy partnerskie w Polsce nie przewidywały takiego zróżnicowania. Obecnie staramy się jednak doprowadzić do podziału kompetencji: wprowadzić na rynek wyspecjalizowanych partnerów" - mówi Paweł Piwowar, dyrektor generalny Oracle Polska Sp. z o.o.

W pierwszych dniach października br. warszawski oddział firmy i Hogart Sp. z o.o. podpiszą umowę o współpracy, dotyczącej sprzedaży i wdrożeń rozwiązań typu DSS (Decisions Support Systems) do budowy systemów wspomagania zarządzania i hurtowni danych dla branży przemysłowej i handlowej. Obie firmy będą prowadzić wspólne projekty.

Być może wkrótce warszawski oddział Oracle'a rozpocznie w podobnym zakresie współpracę z rzeszowskim Comp SA. Ma ona dotyczyć rynku bankowo-finansowego. Pierwszym przejawem zmiany strategii Oracle'a w Polsce było podpisanie przed wakacjami kontraktu z ComputerLand SA. Dotyczył on wspólnego marketingu, sprzedaży, instalacji, wdrażania, serwisowania i rozwijania systemu wspomagania zarządzania Oracle Applications.

"Do podziału" pozostały jeszcze m.in. rozwiązania dla handlu elektronicznego, których sprzedażą zainteresowanych jest kilku partnerów Oracle'a w Polsce. Jednym z nich jest Prokom Software SA. Firma ta mogłaby w przyszłości stać się drugim, lokalnym partnerem w sprzedaży i wdrażaniu Oracle Applications. "Niebawem z naszej centrali powinniśmy otrzymać pozwolenie na podpisanie kolejnej tego typu umowy w Polsce. Na razie jednak aktualne jest moje zapewnienie, że przez rok lub dwa ComputerLand pozostanie jedynym lokalnym partnerem w Polsce" - konkluduje Paweł Piwowar.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200