Podwójny standard

Organizacje normalizacyjne Stanów Zjednoczonych (ANSI) i Europy (ECMA) nie osiągnęły zgody w sprawie jednolitego standardu dla połączenia komunikacji telefonicznej z technologią komputerową.

Organizacje normalizacyjne Stanów Zjednoczonych (ANSI) i Europy (ECMA) nie osiągnęły zgody w sprawie jednolitego standardu dla połączenia komunikacji telefonicznej z technologią komputerową.

Prowadzone ostatnio w Londynie rozmowy na ten temat skończyły się fiaskiem. Jednak nie ma tego złego, które by na dobre nie wyszło. Firmy amerykańskie bronić się będą przed standardem europejskim przyjmując jeden wspólny protokoł integracyjny. Podobnie firmy europejskie zamierzają przyjąć odrębny, ale również pojedynczy protokoł integracyjny. Tak więc, zamiast wielu używanych obecnie systemów w przyszłości bedą dwa. ANSI zamierza ogłosić latem br. Switch-to-Computer Application Interface (SCAI). W tym samym czasie ECMA ma wprowadzić Computer-Supported Telephony Application (CSTA). Powstaną więc dwa systemy komputeryzowania centrali telefonicznych. Joe Poe z AT&T ośwadczył, że od roku 1994-95 centrale 5 ESS produkowane przez AT&T pracować będą z interfejsem zgodnym z protokołem SCAI. Podobnie zamierza postąpić firma Bell. Natomiast DEC i Rolm Corp wybierają CSTA. Jak powiedział Carl Strathmeyer, dyrektor marketingu w DEC, interfejs SCAI nie jest jeszcze gotowy, a standard CSTA już istnieje. Ich firma nie może czekać, więc zamierza zastosować w VAX-ach system CSTA. Nie jest wykluczone, że to, czego nie załatwili negocjatorzy rozwiążą technicy. Prawdopodobnie uda się wyprodukować interfejs działający jako tłumacz między protokółami SCAI i CSTA. Tak uważają przedstawiciele Digital Equipment Corp i IBM, działający w komitetach opracowujących standard TC32-TC11 dla ECMA oraz standard T1S1 dla ANSI. Ich zdaniem: "Żadne techniczne przeszkody nie uniemożliwiają połączenia tych dwóch specyfikacji."