Pod okiem Jornady

Wrigley Poland stworzył - opartą na komputerach handheld - aplikację wspierającą codzienną działalność pracowników terenowych.

Wrigley Poland stworzył - opartą na komputerach handheld - aplikację wspierającą codzienną działalność pracowników terenowych.

Jeszcze w tym roku wszyscy pracownicy terenowi poznańskiego Wrigley Poland otrzymają komputery handheld, które mają wspierać ich codzienną pracę i ułatwić przesyłanie raportów do centrali. Informacje z nich zasilą tworzoną w poznańskim zakładzie hurtownię danych.

Źródło informacji

"Mamy zaniedbaną sprawę dostępu do informacji. Sytuacja ta wymusiła na nas decyzję o wdrożeniu hurtowni danych" - mówi Wojciech Rybka, dyrektor systemów informatycznych w Wrigley Poland. "Wiemy, jakich danych potrzebują pracownicy poszczególnych działów i kiedy powinny one do nich trafiać" - dodaje. Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałby się zakończyć projekt wdrożenia hurtowni danych. Trwa wybór dostawcy rozwiązania. Prawdopodobnie - jako standard w zakładach Wrigley na świecie - zostaną wybrane narzędzia analityczne firmy Cognos.

Hurtownię będą zasilać m.in. dane od ok. 160 pracowników terenowych. Aby usprawnić ten proces, Wrigley Poland opracował system ich obsługi - Field Force. Jednocześnie tworzona jest aplikacja wspierająca ich codzienną działalność. Została ona oparta na komputerach typu handheld. "Pracownicy terenowi odwiedzają sklepy w całej Polsce, kontrolując, w jaki sposób sprzedawana i promowana jest nasza guma do żucia. Raz na tydzień przesyłają raporty do centrali" - mówi Wojciech Rybka.

Dzisiaj system raportowania oparty jest głównie na papierze. Dopiero w centrali raporty wpisywane są do systemu informatycznego. Mimo że Wrigley podjął decyzję o wymianie w całym regionie systemu na nowszą wersję - w związku z problemem roku 2000 - nie zmieniło to sposobu pracy. "Zdecydowaliśmy się już lokalnie wykorzystać w Polsce komputery przenośne do zbierania i przekazywania informacji od pracowników terenowych" - mówią przedstawiciele Wrigley Poland.

Agent terenowy

Przedstawiciele poznańskich zakładów zdecydowali się wyposażyć pracowników terenowych w komputery HP Jornada 680 pracujące pod kontrolą systemu Windows CE. "Wybraliśmy ten model, ponieważ ma wbudowany modem, co ułatwi jego obsługę naszym pracownikom" - opowiada Wojciech Rybka. Aplikację na potrzeby Wrigley stworzyła firma PalmSoft z Poznania. Umożliwia ona przygotowanie raportów.

Do końca tego roku wszyscy pracownicy terenowi powinni zostać wyposażeni w komputery HP Jornada. "Aby obniżyć koszty, zdecydowaliśmy się na oddanie w outsourcing obsługi serwisowej tych komputerów. Firma zewnętrzna utworzy także dział help desk na potrzeby naszych pracowników" - opowiada dyrektor systemów informatycznych w Wrigley Poland.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200