Poczta Polska tworzy własny software house

Spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. ma zostać przekształcona w wewnętrzny software house grupy kapitałowej Poczta Polska, wytwarzający, rozwijający i utrzymujący kluczowe systemy informatyczne grupy.

Głównym celem restrukturyzacji jest, jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „doprowadzenie do samodzielnego zaspokajania maksymalnie szerokiego spektrum potrzeb IT Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.”

Kierownictwo Poczty Polskiej powołuje się na wzrost znaczenia usług i technologii cyfrowych, wywołanych epidemią koronawirusa. „Poczta Polska chce być uczestnikiem nowej cyfrowej rewolucji, stąd jednym z filarów nowej strategii firmy będzie głęboka cyfryzacja” – podało biuro prasowe spółki. Poczta Polska Usługi Cyfrowe jako dostawca systemów informatycznych, ma stać się jednym z narzędzi w procesie transformacji.

Do zadań podmiotu będzie należeć budowanie zdolności Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.
Na czele zespołu, który opracuje szczegółowe zasady i harmonogram działań stanął wiceprezes zarządu Krzysztof Falkowski.

Pocztowy software house będzie mógł wykazać się na przykład w pracach nad infrastrukturą informatyczną niezbędną do obsługi przesyłek połączonej z państwowym systemem celno-podatkowym. Poczta Polska będzie jej potrzebować po wejściu w życie tzw. „pakietu VAT dla e-commerce", zgodnie z prawem Unii Europejskiej przewidzianego na 1 lipca 2021 r. – przejmie wówczas niektóre funkcje realizowane dotychczas przez służby celno-skarbowe.

Modernizacji wymaga też zaplecze organizacji, często pozbawione realnego wsparcia IT lub zależne od przestarzałych systemów informatycznych.

„W portfelu projektów strategicznych, jakie Poczta musi zrealizować, by nie utracić rynkowej pozycji i mieć szansę na konkurencyjność w zmieniającym się otoczeniu, prawie wszystkie to projekty IT lub takie, w których komponent IT odgrywa dominującą rolę” – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej. Firma usługowa w szybko cyfryzującym się środowisku musi lepiej, szybciej i sprawniej odpowiadać na oczekiwania klientów i rynku, ale do tego potrzebne jest techniczne wsparcie w realizacji kluczowych przedsięwzięć – dodaje.

Poszukiwanie i nabór specjalistów do pocztowego software house’u oraz Security Operations Center rozpocznie się od przeglądu obecnej kadry (wśród niemal 80 tysięcy pracowników poczty pion IT zatrudnia ok. 900 osób). Zespół stworzony w ramach integracji zasobów wewnętrznych ma być następnie rozwijany w drodze naborów zewnętrznych.


TOP 200