Poczta Polska przywraca elektroniczną usługę eSkrzynka

Poczta Polska zgotowała swoim klientom w pierwszym tygodniu 2021 roku miłą niespodziankę. Poinformowała ich na swojej witrynie, że będą znowu mogli korzystać z eSkrzynek, oferując im możliwość odbioru korespondencji listowej poleconej elektronicznie, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania czy w placówce pocztowej.

eSkrzynka

Warto przypomnieć, że Poczta Polska wprowadziła do oferty taką usługę pod koniec maja zeszłego roku, zastrzegając wtedy iż jest to eksperyment i będzie ona dostępna do 30 września 2020 roku.

Wraz z przywróceniem tej usługi Poczta Polska przetworzy przysyłane do jej klientów przesyłki polecone na dokument elektroniczny i wprowadzi taką kopertę oraz jej zawartość do eSkrzynki, którą należy wcześniej założyć przy użyciu profilu zaufanego. Dodatkowo każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od udostępnienia przesłana również na wskazany przez klienta adres.

Zobacz również:

  • Wsparcie w projektowaniu aplikacji biznesowych
  • SonicWall wzywa do likwidowania trzech groźnych podatności “zero-day”
  • Ericsson rozbudowuje R&D w Polsce

W ramach usługi obsługiwane będą przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem „Nie podlega digitalizacji”.

Poczta Polska informuje jednocześnie, że przetwarzanie korespondencji w formę dokumentu elektronicznego nastąpi tylko wtedy, gdy klient zażyczy sobie tego i złoży w tej sprawie odpowiedni wniosek. Zainteresowane taką usługą osoby składać takie wnioski wchodząc na tę stronę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200