Po wiedzę do Polski

W podlegającej sezonowym wahaniom popytu branży szkoleniowej wakacje to czas zastoju. Okres urlopów zmusza przedsiębiorstwa do ograniczenia liczby pracowników wysyłanych na kursy, a dodatkowo upały zniechęcają do przesiadywania w salach szkoleniowych. Żeby ograniczyć spadek liczby klientów, firmy szkoleniowe przygotowują atrakcyjne promocje. Nawet czterokrotnie niższe ceny szkoleń specjalistycznych sprawiają, że ofertą polskich ośrodków edukacyjnych interesują się informatycy z Europy, a nawet z USA.

Oferty specjalne mają również przyciągnąć klientów indywidualnych inwestujących w rozwój zawodowy, a także mniejsze firmy, które w innych okolicznościach nie mogłyby sobie pozwolić na wykupienie szkoleń. W sezonie urlopowym do ośrodków trafia także dużo cudzoziemców i Polaków zatrudnionych za granicą, którzy przy okazji wizyty w rodzinnych stronach chcą pogłębić swoją wiedzę.

Czterokrotnie tańsi

Dla Wadima Buczyńskiego, menedżera technicznego działu IT Service Group koncernu Orkla Foods International, decyzja o wysłaniu swoich pracowników na szkolenia do Polski do CSS (Edusoft) była zupełnie naturalna. Przez kilka lat jako kierownik działu informatyki w zakładach spożywczych Kotlin w Kotlinie (należących do koncernu Orkla Foods International), korzystał z usług polskich firm szkoleniowych. Sam także uczestniczył w kursach, dzięki czemu dobrze poznał rynek i kwalifikacje wykładowców. Po awansie w korporacji i przeprowadzce do austriackiego Mattersburga, Wadim Buczyński zarekomendował przełożonym szkolenie informatyków w polskich ośrodkach. Do ośrodków szkoleniowych trafiają nie tylko Polacy pracujący za granicą. Cztery lata temu do ówczesnego Edusoftu zgłosili się Chorwaci, których interesowały specjalistyczne, niedostępne w ich kraju szkolenia Citrixa. Najbliżej mieli do Niemiec i do Polski. Uczestniczyli w szkoleniach w obu tych państwach, ale z czasem naukę kontynuowali już tylko w Polsce. Jak mówili potem pracownikom CSS, zadecydowały przede wszystkim wysokie kwalifikacje i życzliwe nastawienie polskich instruktorów. "Na zachodzie Europy instruktorzy nie wahają się odpowiedzieć na pytanie kursanta: «To nie należy do programu tego kursu». W Polsce instruktorzy są bardziej skorzy do pomocy" - mówi Joanna Bodych, dyrektor działu sprzedaży szkoleń CSS...

Zobacz również:

  • Duże zwolnienia w Apple - ponad 600 osób opuszcza pokład
  • LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty

Więcej na ten temat piszemy w najnowszym wydaniu tygodnika Computerworld - nr 30/2004

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200