Płatności mobilne coraz częściej stosowane w Afryce subsaharyjskiej

Dział Ericsson ConsumerLab zbadał sposoby korzystania z handlu obsługiwanego za pomocą urządzeń mobilnych przez mieszkańców trzech krajów afrykańskich. Okazuje się, że klienci ciągle szukają nowych sposobów poprawienia swoich budżetów osobistych i płatności mobilne będą mieć coraz szersze zastosowanie w tamtym regionie.

Nowy raport opracowany przez dział ConsumerLab firmy Ericsson określa potencjał transformacji w dziedzinie m-handlu, czyli handlu obsługiwanego za pomocą urządzeń mobilnych, w regionie Afryki Subsaharyjskiej. Z raportu, opracowanego na podstawie obszernych i szczegółowych wywiadów z użytkownikami telefonów komórkowych w Ghanie, Republice Południowej Afryki i Tanzanii, wynika, że klienci ciągle szukają nowych sposobów poprawienia swoich budżetów osobistych, a dzięki szybkości i wygodzie obsługi m-handel ma duży potencjał na rynku. Z aktualnych zachowań i struktur społecznych wynika też, że płatności mobilne będą mieć coraz szersze zastosowanie, a klientom należy dostarczyć więcej informacji o funkcjonalności i bezpieczeństwie transakcji.

Ericsson dowiedział się, że jego klienci z tego regionu używają mobilnych usług płatniczych w celu dokonywania przelewów na rzecz innych osób prywatnych oraz zakupu czasu połączeń (airtime) dla swoich telefonów komórkowych. Doceniają wygodny dostęp do swoich pieniędzy z dowolnego miejsca i w każdej chwili niezależnie od godzin otwarcia banków czy sklepów. Na przykład w Tanzanii 38% abonentów wysyła pieniądze innym osobom za pomocą telefonu komórkowego. Z raportu wynika również, że użytkownicy m-handlu słabo oddzielają finanse prywatne od firmowych. Użytkownicy wysoko sobie cenią dostęp do swoich pieniędzy. "Niezawodność sieci jest kolejnym ważnym czynnikiem, który budzi obawy klientów" - mówi Anders Erlandsson, starszy doradca w dziale Ericsson ConsumerLab. I dodaje, że na przykład utrata łączności z siecią powoduje, że klient zostaje odcięty od swoich zasobów pieniężnych.

Zobacz również:

  • UE wprowadza ułatwienia dla sektora fintech
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200